teknik brings out the best in me

jag håller just nu på att få ett psykbryt, modell större. då jag under en längre tid haft problem med att vakna på morgnarna trots högsta volym på alarmet har jag idag införskaffat sibas budgetvariant av wake-up light. men jag förståååår iiiiiinte hur man ställer in den. när jag först satte i kontakten så lyste den kraftigt och växlade mellan olika färger (en funktion som kan kunde stänga av).. efter att ha följt instruktionsboken till punkt och pricka och gjort alla inställningar av tiden osv, så började den flimra konstigt. jag tänkte att jag kanske inte skruvat i glödlampan ordentligt så jag drog ur kontakten och skruvade åt den. då helt plötsligt så lyste den inte alls sådär färgglatt utan bara lite knappt märkbart, men det värsta av allt, jag lyckas inte släcka lampan!!! det gjorde jag inte innan jag drog ur kontakten heller men då hann jag inte pröva. det står i instruktionsboken att man ska trycka på "lamp" och vrida ner till noll för att släcka, eller trycka på snooze. när jag prövar båda dessa så hamnar den i nåt slags svagljusläge. och när jag ska vrida ner till noll så finns det inte ens noll utan 1 är lägsta!! jag blir galen på sånt här. jag fattar inte vad jag gör för fel och jag hade hur lätt som helst kunnat kasta in skiten i väggen. det kan ju inte vara så att lampan inte ska gå att stänga av alls! det vore ju sjukt omiljövänligt och oekonomiskt. jag hatar teknik som inte funkar exakt som den ska direkt, för då vet jag aldrig vad jag ska göra. just nu funderar jag på mina alternativ:
*kasta in skiten i väggen
*inte orka ta tag i det och låta lampskiten stå och skramla i en kartong
*ha en väckarklocka som ständigt lyser
*gå tillbaka med den till siba och riskera att bli dumförklarad när de visar hur lätt det var att åtgärda
*lämna tillbaka den och punga ut med en tusenlapp till och få originalet
*be nån om hjälp
*vänta tills jag lugnat ner mig, pröva igen, om det fortfarande inte funkar så återgå till alternativlistan.
kör på det sista så länge

Kommentarer
Postat av: stella

jag tycker, gå tillbaka med den och få dem att visa. jag gick till macoteket med min ipod som helt plötsligt inte ville funka. killen tryckte på en knapp och sa att den behövde laddas. ok - dumihuvet jag kände mig, men lyckan över att ha en hel ipod igen tog snart över..

känna sig lite dum i typ 1 minut = hel väckarklocka. lätt värt det.

plus, det kan ju vara så att det faktiskt är något fel på den...

puss

2009-01-16 @ 16:25:37
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska

1.avvakta och prova igen

2. Gå tillbaka och bli dumförklarad

3. Men eftersom den antagligen faktiskt inte funkar lämna tillbaka den

2009-01-19 @ 15:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback