den bästa allroundsåsen

ibland går jag runt och stör mig på vissa saker.. jag vet att det bara drabbar mig själv men det är som det är.. här är några av de grejer jag stör mig på just nu:

CSN!!!!! alltså vad är problemet? jag har aldrig haft nån anledning att klaga på dem tidigare, saker och ting har bara flutit på och jag har inte behövt kontakta dem ens. nu när vårterminen började så behövde jag komplettera min ansökan med lån, eftersom jag fyllde i den ursprungliga ansökan när jag jobbade halvtid och då bara behövde bidrag.. så jag gjorde det smidigt på hemsidan, skulle få besked inom fyra dagar. efter en vecka mailade jag och frågade hur det stod till, fick svar att min ansökan kommit in och skulle behandlas snarast möjligt. efter ytterligare två veckor utan besked eller pengar mailade jag igen och frågade och fick då svaret att min ansökan inte ändrats eftersom jag inte fyllt i att jag vill ha lån. puckon, det är jag helt säker på att jag gjorde eftersom jag dubbelkollade, och jag fick ju även ett svar om att min ansökan kommit in. gjorde en ny ansökan och kopierade in den delen där det framgick att jag även sökte lån, i mitt svarsmail. dagen efter fick jag ett mail att den handläggaren (det är en ny person som svarar varje gång man mailar) ändrat min ansökan och att mina pengar kommer på onsdag. hur svårt kan det vara???!! kunde inte person nummer ett som fick mitt första mail fixat det på en gång. nej istället får jag besked fyra veckor för sent och pengar 2,5 vecka för sent...klaaaaaaag!

en annan sak jag stör mig på upptäckte jag när jag var på body pump idag. med risk för massiv kritik från alla omusikaliska människor, men hur jävla taktlös kan man bli?! det är inga avancerade stegkombinationer eller rytmer direkt, utan vanliga fyrslag och det enda man ska göra är att lyfta och sänka skivstången eller kroppen... skulle man nu ha problem att känna av när det har gått två slag så kan man ju alltid titta på instruktören, inte bara stå och veva helt planlöst. vill man nu av någon anledning stå och veva hela planlöst så kan man väl åtminstone ställa sig längst bak?!

det tycker jag.. jag kanske borde ha tyckt till på DinEl, jag låter ju nästan som han. (för den som inte bor i västsverige så har det gått några olika reklamfilmer som går ut på att DinEl vill ha folks åsikter innan de startar sitt elbolag, och i
reklamen var det en taxichaufför som åkte omkring och tyckte till om allt, bland annat att räkor är gott eller att brunsåsen är den bästa såsen)

Kommentarer
Postat av: Frida

"Jag tycker bättre om bilar än om t.ex. lutfisk, det gillar jag inte alls" --> Räkor däremot, det är gött det!



DinEl-reklamerna är så SJUKT roliga!

"Alla vill in till göteborg, det är mysigt!"



=)

2009-02-11 @ 23:08:37
Postat av: Stina

DinEl har jag aldrid hört talas om, men så har jag ju länge hävdat att Sthlm är lite efter. :)



Kan du inte filma o lägga upp en body pump-film här på bloggen? Jag älskar taktlöshet! Förstår inte hur det kan svårt att känna pulsen i musiken. Helt obegripligt. taktfull

2009-02-14 @ 21:39:34
Postat av: Anneli

Håller helt och fullt med dig ang. CSN. Idag är jag så sjukt förbannad på dem. De säger en sak och gör en annan!!! Fruktansvärt irriterande.

2009-02-17 @ 14:00:44
Postat av: Stina

Nä, hörredu! Nu får du faktiskt ta och uppdatera.

2009-02-28 @ 13:50:05
Postat av: Frida

Jag håller emd ovanstående.. dags för uppdatering här snart Cissi! =)

2009-03-02 @ 16:14:08
Postat av: The Reaper

this blog is dead. time of death: feb 9th...

2009-04-03 @ 23:54:25
Postat av: veronika

nice blogg:)

hur har din dag varit ? :)

Postat av: veronika

nice blogg:)

hur har din dag varit ? :)

2010-01-17 @ 21:18:14
URL: http://missveronika.blogg.se/
Postat av: ellen

Frågestund på bloggen, fråga vad ni vill!

2010-03-04 @ 17:00:40
URL: http://lindes.devote.se
Postat av: sally :)

Fin blogg kolla gärna in min! :) <3

2010-04-07 @ 23:13:09
URL: http://sallyberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback