med en bitter eftersmak på tänderna...

nu känner jag mig väldigt lurad här..
var hos tandläkaren idag. hade hört att man skulle kunna utnyttja ett bidrag på 300 kronor och trodde därför att det inte skulle behöva gå åt så himla många slantar. jag är inne hos tandläkaren en kvart, observera - en kvart, innan jag går till kassan. 550 kronor säger damen vilket var ungefär det jag betalade sist, utan att ha haft nåt tandvårdsbidrag att utnyttja. jag påpekar att jag gärna vill använda mitt bidrag. "ja 850 - 300 = 550". !!! då kostar tydligen en undersökning på 15 minuter 850 spänn. dessutom stod det på mitt kvitto att referenspriset för denna typ av undersökning är 615 kronor. det känns ju rätt mycket som att de har tänkt att "nu när våra satans patienter får ett bidrag på 300, ja då höjer vi priset med den summan!" folktandvården är för fan statlig eller vad det heter när det är landsting. jag är sur och lurad.. dessutom hade lagning lossnat så jag måste tillbaka och fixa till det, vilket innebär att de ska ha ännu mer cash.. de kan inte ens göra hållbara lagningar!! morr

Kommentarer
Postat av: stella

mmm, lagade en tand vars lagning gått sönder för ett par år sen, fick gå akut till mammas privattandläkare. 1500:- och den är trasig igen. nästa gång jag går till tandläkaren måste jag nog vara miljonär.



skönt med hela tänder iaf, även om det svider surt i plånboken.

Postat av: Stina

host host

Du glömmer väl inte tandtråden..? ;-)



Jag tycker att tandvården är nåt sorts statligt bedrägeri-hittepå, det KAN inte var så kostsamt att ha tandläkare i arbete i 15 minuter. Skulle timkostnaden alltså vara 850kr*4?? Tror inte det. Dags för uppror?

2008-09-16 @ 19:26:05
Postat av: vaniljeva.blogg.se

tandläkaren borde vara gratis , fattar

inte skillnaden på sjukvård o tandvård

Inflammation i benet är gratis men inflammation i tanden kostar skjortan

2008-09-16 @ 19:32:08
Postat av: C

jag signar gärna upp för ett uppror! jag har kollat upp den där prislistan lite och hittade några riktlinjer för prissättning, där stod att ett snabbt utfört arbete tyder på hög kompetens och därför motiverar ett högre pris!!! det borde väl vara tvärtom??



och nej det går åt h-e med tandtråden men det påverkar ju iaf inte priset...

2008-09-16 @ 22:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback