lättar på pressen

läste nyss i en kompis blogginlägg att hans kompis sagt att ju längre man väntar med att blogga desto större blir steget att skriva nästa inlägg. det är verkligen verkligen sant. ibland märker jag att jag kommer in i nån slags stim där jag skriver på rätt regelbundet, men går det en 5-6 dar emellan så drar det bara iväg sen. ibland när det händer nåt jag vill skriva om så har jag oftast en annan tanke som jag inte hunnit skriva om än, och så blir det inte bra att skriva båda i samma, eller två inlägg direkt efter varann. eller så händer det att jag loggar in för att blogga och upptäcker att jag har glömt vad det nu var jag ville skriva om..

för tillfället håller jag dessutom på och tentapluggar, och under såna perioder intalar jag mig själv att jag inte har "tid" att blogga.. det är ju lite fånigt. tentaplugg är för övrigt rätt mysigt. man har oftast inga föreläsningar och kan bosätta sig på ställen som pedagogiska biblioteket. dit har man med sig all kurslitteratur, proviant för en dag, man äter och fikar med sina vänner, värmer då och då en kopp te i mikron, och tar små sovpauser över sina böcker. på helgen är tyvärr pedagogiska biblioteket stängt så då får man hänga på exempelvis kurs- och tidningsbiblioteket som har öppet ungefär jämt. där är det inte lika mysigt, det finns ingenstans att äta och ingenstans att värma sitt tevatten. men men... på vägen dit får man iaf promenera lite på vasagatan som nu är full med höstlöv. imorse gick jag och sparkade i dem och kände mig rätt tillfreds. det var ett av de bättre sätten jag påbörjat en pluggdag faktiskt. rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: stella

I'm with you sister!

2008-09-28 @ 18:06:38
Postat av: anneli

Om du frågar mig så tycker jag att bloggar är en av de bättre ursäkterna för att ta en paus i tentapluggandet! :) Lycka till i morgon!

2008-09-29 @ 21:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback