hoppet är det sista som överger människan

nu har jag varit och kollat på lägenheten. åhhhhh den är helt perfekt för mig. ligger exakt 4,5 minuter från redbergsplatsens hållplats. den ligger längst ner i huset men en halv trappa upp så folk kan inte stå och titta in genom fönstret eller bryta sig in :) det är ett litet kök vilket är bra, där är man aldrig ändå så det är dumt om det tar upp kvadratmeter. från köket har man utsikt till en mysig innergård med sandlådor och gungbrädor och sånt. från rummet har man utsikt mot massa träd och det var välplanerat så det går att få plats med säng och soffa och hela skiten. inte jättefina tapeter och så på sina ställen men man kan göra det väldigt mysigt. får man ett förstahandskontrakt känner jag också att man kan tänka sig att lägga lite energi på att kanske måla om och så. snackade med nuvarande hyresgästen om vad som är negativt och det är tydligen till störst del grannarna.. de vägg i vägg spelar tydligen tv-spel rätt frekvent vilket låter konstigt in i lägenheten, vilket jag också hörde. men faktum är att det lät som att han spelade samma spel som min nuvarande granne så det gör inget, jag är van :) sen var det en tant mitt emot som var lite knäpp och tydligen brukade ringa på och vilja låna pengar. men hon var harmlös. så allt som allt.. helt perfekt, jag har tackat ja och väntar besked nästa vecka, och jag har redan börjat möblera i huvudet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback