ups and downs

idag fick jag en av de finaste komplimanger jag nånsin fått.. hade en intervju på jobbet, med en dam som för övrigt var lika gammal som min mor. hon hade väldigt bra kvalifikationer och det märktes att hon vantrivdes med att vara arbetslös. vi hade pratat en stund när hon helt plötsligt sa: "jag måste bara få säga en sak, jag blir nästan gråtfärdig här men jag har varit på så många intervjuer och ja.. du är verkligen bra. många andra ser personalen bara som kuggar i hjulen, men det märks verkligen att du lyssnar på mig och att du ser människan bakom den arbetssökande" jag tackade generat och på nåt sätt ursäktade mig med att jag ju trots allt läser personalvetenskap... då sa hon "ja det märks att du vet vad du håller på med, du kommer lyckas bra i det yrket."  Hur fint var inte det på en skala? :)

men ödet har väl en viss ironi för senare på eftermiddagen hade jag möte med min chef och fick veta att min tjänst ska tas bort eller vad man ska säga.. i dåliga tider som det är nu så är den inte kostnadseffektiv. det poängterades noga att det inte hade något med mig som person att göra utan att det arbete jag utförde inte lämpar sig för en deltidstjänst. man måste nästan vara där jämt om man ska ha så pass mycket ansvar, och en heltidare finns det inte ekonomi för. well well.. jag har ju tvekat ett tag på om det inte tar för mycket tid sett till hur mycket jag verkligen lär mig, men å andra sidan är det ju gött med inkomst... så nu letar jag efter en annan personaltjänst som jag kan lyckas bra i som damen på intervjun sa :) spread the word!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad synd med jobbet! Men du löser det nog på nåt sätt!

2008-10-02 @ 15:57:46
Postat av: Dappe

lycka till med nytt jobbsökande.. du kommer hitta nått.. bara du inte ändrar ett dugg på dej, lyssna nog på vad damen sa o ta verkligen åt dej. det stämmer det hon sa. se bara så du försökt med mej:P

2008-10-02 @ 16:31:00
Postat av: Anonym

lycka till med nytt jobbsökande.. du kommer hitta nått.. bara du inte ändrar ett dugg på dej, lyssna nog på vad damen sa o ta verkligen åt dej. det stämmer det hon sa. se bara så du försökt med mej:P

2008-10-02 @ 16:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback