du är vad du skiter

på biblioteket där man pluggar på helgen för att det braiga biblioteket är stängt, (om man nu är så sysslolös att man pluggar på helgen) så har folk skriftliga monologer och dialoger på toaletten. iaf på tjejtoaletten. det är mest på toapappershållaren men även på väggen. här är några ungefärliga citat:
"om jag följer min längtan hamnar jag på mcdonalds"
"du är vad du skiter"
"bli en grönsak" svar: "det behövs"
"är denna toalett heteronormativ?" svar: detta har blivit en lång diskussion med flera trådar
"kroppen är oren från alla hål, tänk t.ex. på vax"
"jag är lesbisk" svar: "jag med :)"

tidigare har det också bl.a. stått "nu har toabråken börjat", samt en lång diskussion om hur det är att vara ensamstående mamma och student. jag skulle vilja delta i några av skriverierna men hindras av regelföljaren i mig som säger att man faktiskt inte ska klottra på allmän plats...

Kommentarer
Postat av: Trotskij

Det är ju sedvänja att klottra på de väggarna, och sedvänja går före lagar. Det är ju till och med så att lagar egentligen bara är ett systematiserande av våra samhälleliga normer och sedvänjor, alltså underordnat.



Det ska jag skriva på killtoan imorgon, följt av Leninistisk kampsång.

2008-10-26 @ 23:27:07
Postat av: Linda

Haha. Emil har så rätt ibland. vi är så lika.

Postat av: C

det är inte emil som kommenterat, eller vad menade du? :) leninkopplingen var ju annars rätt självklar.. :)

2008-10-30 @ 19:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback