back from paris

som sagt.. ju längre tid som går efter ett blogginlägg desto svårare blir det att författa nästa... nu har jag dessutom haft en parisresa att genomföra och bearbeta..

det hela började förra torsdagen vid 4.30 på natten när tre små damer pallrade sig iväg till arlanda och slutade i måndags kväll när samma damer landade efter en jäkligt shaky flygresa.. är fortfarande lite bitter över detta eftersom jag hade räknat med att efter min första flygning på 13 år skulle kunna säga till mig själv att det är ju inte ett dugg läskigt att flyga.. men om man prickar in en dag när det blåser och är molnigt får man tydligen räkna med luftgropar (grop känns som ett understatement i detta sammanhang, vi kan säga dalar) och tryckförändringar som snurrar till det i huvudet och verkar som bedövningsmedel.. okej jag är känslig, jag ramlar när nån puttar på mig, men ändå!!

vistelsen I paris var dock mycket trevlig och efterlängtad.. vi har hunnit med alla måsten - eiffeltornet, triumfbågen, champs-elysees, louvren, montmartre, notre dame och det andra.., samt även några icke-måsten som kebab, sexgatan, starbucks och carries hotell. vi har helt ofrivilligt fått se ett könsorgan och blivit inbjudna till diverse sexuella aktiviteter. vi har bott fyra tjejer på 16 kvadrat och druckit rödvin och flummat.. dessutom nästan blivit bestulna av en fransk elektriker och en serb. ska jag klaga på nåt så är det väl vädret, eller storleken på staden i förhållande till längden på resan.. jag hade gärna gått på varenda gata, medan min vänner hellre åkte metro (och dessutom fotade tunnelbanesätena)...
















Kommentarer
Postat av: B.

Borta bra men hemma bäst! Vad skönt du är tillbaka :)

2008-11-16 @ 11:38:34
Postat av: Stina

INTE ok att äta sniglar. :´-(



Fina bilder du tagit! Jag kämpar för att få jocke att vilja åka till la FRance och/ eller Amsterdam, det går sådär.

2008-11-18 @ 07:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback