hallå

när nån ringer till mig med ett nummer jag inte känner igen så svarar jag med mitt namn. om jag känner den som ringer så svarar jag hallå. när man som jag har ett jobb där man ringer mycket till olika människor i egenskap av deras potentiella arbetsgivare så märker man hur ouppfostrade folk är.  de svarar "hallå" "öh" eller "ja" för att nämna några exempel. det vore trevligare om jag kunde inleda samtalet med att presentera mig själv istället för att höra efter om jag kommit till rätt person. något annat som känns väldigt oproffsigt är när någon man ringt till som inte svarat skickar ett sms och frågar "vem är det?". jag har varken tid eller lust att smsa folk och förklara vem jag är innan jag ringer. en annan lustig situation är när folk ringer och säger "hej jag söker jobbet".. well well.. än så länge uppför de sig ändå bättre än kunder i en bokhandel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback