värme

idag har jag varit och badat.. på vägen till badet pratade vi om hur varmt det var ute. vi betonade dock att vi inte klagade.
varför är det så förbjudet för svenskar att klaga på värmen? vi klagar ju på kylan?? i sydligare länder går man och vilar middag när det är som varmast ute. i sverige rusar man utomhus och sitter och svettas. på spårvagnen smälter man nästan bort men vägrar uttala sig negativt om det på något sätt.. det är inte skönt! jag vill härmed komma med en offentlig klagan: det är för varmt!!

Kommentarer
Postat av: stella

meh, sötnos, vart har du varit senaste åren? det är ju KALLT 99% av tiden i det här landet, så när det äntligen blir lite varmt..



fast. en av mina sista dagar i prag var det så sinnessjukt chockvarmt (35grader och upp) att jason och jag gick hem och kollade på tv. för varmt för att vara ute.



puss!

2008-07-05 @ 01:07:28
Postat av: c

jag vet att det är kallt :) men vem har bestämt att det är bättre att gå runt som en blöt säl med en kokande hjärna? :) jag tycker det ultimata är när det är typ 22 grader. så jag tänker klaga vid alla andra temperaturer än det :)

2008-07-06 @ 14:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback