helsingborg baby

i veckan var jag i helsingborg på besök hos den ena tredjedelen av min innersta krets. jag var en hel del i helsingborg när jag var yngre eftersom vi hade landställe ett par mil därifrån.. på den tiden var det lite en happening att få lämna landsbygden och åka in till "stan" :) så det var lite nostalgiskt att komma tillbaka efter ca 10 år och fortfarande känna igen sig! vi började med att äta indisk mat och se den hemska filmen försoning, samt måla naglarna (sånt som tjejer kan passa på att göra medan de ändå kollar på film). dag två ägnades enbart åt att gå i affärer. man kan tro att det inte finns så många i en liten stad, men försover man sig blir det så bråttom att man måste äta hamburgare till lunch för att hinna igenom allt. på kvällen åt vi thaimat och spelade biljard med vår old friend johan som jag inte heller sett på ca 10 år. dagen därpå, medan linda jobbade och tvättade håret eller nåt liknande, passade jag på att fika och ha djupsnack med min new friend freddiefantastic. jag är så effektiv! sedan drog linda och jag till helsingör där det mesta också var sig likt. mindes särskilt spritbutiken IT som förr i tiden ofta var målet med resan. denna gång visade det sig vara billig glass med flödeboll och sylt. resterande tid tillbringade vi mest vid havet spelandes kort eller skrivandes vykort. vi har även härmat både danskar och skåningar, men rättfärdigat det med att vi stockholmare är de mest hånade i hela sverige.. och på tal om det, imorgon åker jag hem till stockholm!!

Kommentarer
Postat av: Linda (Tsilly)

Hallo friend! Jag känner mig grymt ärad att få bli kallad "en tredjedel av din innersta krets", men det visste jag ju redan (skriver hon kaxigt!). Hehe!

Vill tacka dig för att du infann dig och förgyllade våran tillvaro med din närvaro. Tack darling!

Sen vill jag också passa på att välkomna resterande delen av den innersta kretsen, inklusive oss båda, att spendera några nätter i denna underbara stad. För visst är den ganska mysig?!

Kan knappt bärga mig tills ni kommer, saknar er ofantligt mycket!!!!!!!!!!!!! Ha det gött allihopa!

Massor med kramar från Skåne...hej på en stund!

2008-07-20 @ 22:14:26
Postat av: Linda (Tsilly)

...måste då tillägga att jag vet att det heter "förgyllde våran tillvaro", inte "förgyllade". Misstag! Åhhhh...men men, shit happens. Sen kanske ofantligt stavas med två f, men dock inte helt hundra. Så ni som vill skratta kan ju göra det och bara så ni vet, så kan jag bjuda på den. Ha det bra nu...hej hej!

2008-07-20 @ 22:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback