musik från baktiden

tänkte att en förändring skulle skapa lite nytt liv i bloggen och avföring har ju alltid haft en trevlig färg så...:)

efter att ha läst
det här var jag tvungen att plocka fram min gamla hanson-skiva och lyssna igenom. det var säkert flera år sen sist men den är för sjutton grym. den är bättre än att bara vara "ohh jag är 13 år och kär i taylor"-bra.
När jag ändå var inne i cd-hyllan och rotade hittade jag en massa andra grymma skivor som man aldrig lyssnar på: no doubt - tragic kingdom, norah jones - come away with me, alicia keys - songs in a minor. och så har jag fått sverige av ola. dessutom köpte jag en skiva idag på nån slags cd-rea; maia hirasawa - though i'm just me. vad mycket bra musik jag har att lyssna på nu! ska genast uppdatera min mp3-spelare!

förresten, i julas läste jag, karin linda & mari på ett mjölkpaket om musikspelarapparater som gått ur tiden. där stod bland annat om grammofonskivan, och om cd-skivan som "försvann i mitten på 90-talet", varpå karin utbrister den klockrena kommentaren: "kommer det här mjölkpaketet från framtiden eller?!?".
det gjorde det nog.. vivre la cd-skiva!

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha, vi är SÅ inte lika gamla.... Hanson spelades i cafeterian på gymnasiet och Nora Jones ger mig otäcka flashbacks från inavlade folkhögskolan jag gick på när jag precis träffat Jocke.

Ibland drar jag dock fram mina gamla GnR och Nirvanaplattor, hahaha... Those were the days! ;-)

2008-01-24 @ 16:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback