prideparaden

idag har jag för första gången kollat in prideparaden. den var lååång. drygt 2 timmar. men ändå rätt kul el vad man ska säga. det var en bra mix av karnevalsliknande utspökade bidrag, och lite mer seriösa och demonstrerande bidrag. en del kändes väldigt fint och fick mycket applåder, som regnbågsfamiljer och stolta föräldrar. andra ställer jag mig mer frågande till, t.ex. unga allergiker, stolta skansenmedarbetare m.fl. jag har väl varit lite tveksam till det här med parad innan.. har hört så mycket gayfolk som ber om att få vara som alla andra, att inte behöva uppmärksammas för sin läggning, och det går väl inte riktigt ihop med paraden. men det var så mycket kärlek i luften och alla var så glada. och det kändes som att många som gick med fick ett utrymme att vara stolta över sig själva och sin läggning, som de kanske inte får annars, t.ex. golden ladies. jag säger som det tjocka biet, bee proud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback