älskade, älskade du

i lördags hade lars winnerbäck konsert på zinkensdamm i sthlm. en av hans bättre konserter faktiskt. står sig bra i konkurrensen med cloetta center och berns. han var på strålande humör och dansade omkring och lekte på scenen och snackade lite i låtarna som han inte brukar göra. det märktes även att han var tagen av publikens gensvar. jag har funderat på vad det är som gör en konsert bra. i viss mån är det självklart lars humör och samspelet med de andra på scenen, och hur bra man tycker om låtarna han väljer. men jag tror att det handlar ganska mycket om publiken också. och lite var man befinner sig i den. konserterna i cloetta center var inte på nån turné utan det var bara enstaka konserter, med många ditresta "riktiga" fans. de sämsta konserterna har varit med "picknick-tema" där man stått relativt långt bak bland barnfamiljer och lådvin. inför den här konserten hade vi köat och fått armband som garanterade oss plats bland de 800 närmast scenen. vi kunde sitta under tak medan det regnade samt kolla in "shoppingen" och sedan bara glida in nästan längst fram. och när man står långt fram bland de mest hängivna, med lars precis framför sig, och en hel kör på flera tusen bakom sig, då blir det nåt speciellt helt enkelt. jfr väckelsemöte.. vill man se den vackra lars och höra den braiga publiken kan man titta här

Kommentarer
Postat av: stella

så du fick ditt älskade band tillslut.

men du, har ett mission att få med dig på minst en icke-lars konsert i höst.



den du!

2008-08-12 @ 23:26:18
Postat av: C

jamen det gör vi! jag kan behöva det haha :) men då får du faktiskt komma till göteborg för jag tvivlar på att det finns nåt att ha i borre :)

2008-08-13 @ 18:54:26
Postat av: Stina

Jag fick en Lasse-samlingsplatta i julklapp för 2 år sedan. Plasten sitter fortfarande kvar på, men jag funderar allvarligt på att lyssna nån dag. Kan inte komma på en enda LW-låt överhuvudtaget så det är nog dags nu, om inte annat så för allmänbildningen. :-)

2008-08-20 @ 20:42:42
Postat av: C

om du vill kan jag samla ihop de bästa låtarna och skicka till dig i 28-årspresent! :)

2008-08-23 @ 22:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback