underhållning

det har varit en fin helg med vårsol, shopping, promenad, lakritspuckar, vitsippor och indisk restaurang. jag har också konstaterat att försök att se kultfilmer mitt i natten inte är min grej.
sega söndagförmiddagar får man dock en chans att uppdatera sig på TV4s helgunderhållning och i sin blogg får man en chans att kommentera dessa. körslaget - verkar vara ett rätt populärt program med många tittare och mycket utrymme i övrig media. när jag såg reklamen för det i vintras tänkte jag att jag kommer ju bara älska det programmet, men tycker faktiskt att det är riktigt dåligt. körerna låter ju inte bra! märker folk inte det eller tycker man bara att det är så himla kul att se en massa människor sjunga samma sak? för att flirta med tittarna sjungs det ju mycket populärmusik, vilket inte alls gör sig bra i körsammanhang, tycker jag. i ett format som detta hade jag uppskattat mer av typen sakral musik, men då hade det väl antagligen inte passat som lördagsunderhållning.
talang 2008 - lite kul att se konstiga grejer som folk gör, men vad är grejen med att alltid skicka vidare barn som sjunger? det är väl ingen speciell talang? till andra som t.ex. är sjukt bra på att jonglera säger juryn att det är så många som kan det och det måste verkligen vara unikt för att gå vidare. det är väl många fler som kan sjunga och hur många såna har vi inte sett? nä.. som den bakåtsträvare jag är saknar jag the old days med kvalitetsprogram som fångarna på fortet

Kommentarer
Postat av: stella

det va på tiden... jag har länkat till dig nu i alla fall. wow.

puss

Postat av: C

och jag har länkat till dig!

2008-04-18 @ 17:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback