ENFJ

jag har gjort ett personlighetstest. ett riktigt alltså, inte ett hemmagjort internetbaserat sådant. MBTI heter det för att vara mer exakt. jag var lite nervös innan, att mina dåliga sidor skulle hamna på papper och liksom bli official. men det visade sig att jag är helt normal, eller ialla fall som folk som läser till personalvetare eller psykologer är mest.. så jag är inte helt fel ute med mitt yrkesval. min personlighet heter ENFJ och betyder att jag har en preferens för extraversion, intuition, känsla och bedömning. jag var dock otydlig på vissa av preferenserna, t.ex. är jag nästan lika mycket introvert som extrovert och styrs av tanke lika mycket som känsla. det enda som var tydligt var bedömning, vilket innebär att jag gillar planering och struktur.. VEM ÄR FÖRVÅNAD?? men som helhet kände jag igen mig väldigt mycket i personlighetsbeskrivningen. skönt att hamna nånstans i mängden bland alla i klassen och inte sticka ut som en torrboll eller konstnärstyp.. det räcker med att vara stockholmare....

Kommentarer
Postat av: emil

jag har lite svårt för sådana där. man fyller ju ofta i som man skulle vilja vara istället för den man faktiskt är. nu vet jag ju int ehur det där fungerade då ska jag ju erkänna

2007-09-21 @ 10:16:25
Postat av: Lina

Vilken nyhet! Cecilia gillar planering och struktur...
till och med papper och pärmar gillar du :D
saknar dej gumman
cement

2007-09-21 @ 12:47:10
Postat av: cecilia

det är klart att det går att lura testet, men frågorna är utformade så att det inte är så lätt. och varför skulle man egentligen vilja göra det? man ska hela tiden välja mellan två alternativ, tex. jag har djupare relationer med ett fåtal vänner eller ytligare relationer med många vänner. så det är ju ganska svårt att inte svara som det är utan att vara medveten om det.

2007-09-21 @ 16:38:40
Postat av: Bertil J

Jag har kommenterat det du skrev under ENTJ. Måste väl påpeka det i dagarna (ingen går väl igenom sin omfattande blogg för att kolla senkomna kommentarer.

2008-04-08 @ 11:45:08
Postat av: Anonym

Den idealiska partnern för en ENTJ-tjej är en INTP-man. INTPare är det ont om (finns bara 1% av dom).Det kan vara en tröst för den som ännu inte funnit sin partner.
Att jag alls kom in på din blogg beror på att jag ville kolla vad som kännetecknar ENTJ-typen. Varför? Det är en lång historia, men jag råkar vara typ INTP. Jag hoppas ämnet intresserar dig och att få någon att brevväxla med i detta ämne. Har läst några av dina bloggar och du skriver enligt min smak.

2008-04-08 @ 11:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback