den mest intensiva dagen på 3 mån

phew säger jag bara.. har precis kommit hem från den mest händelserika dagen sen sista ekonomitentan med efterföljande tentafest. började med att dra till jobbet och låna all (!) kurslitteratur av en jobbarkompis som är 3a. hem snabbt och lämna och sen till skolan för terminens första föreläsning. kändes skönt att komma tillbaka till psykologen efter en vår dels på handels och dels med ostrukturerade ingemar... den ena av våra kursböcker kommer tydligen att vara som en penicillinkur - krävande och jobbig, men nyttig. jag tycker den verkar jättespännande. arbetspsykologisk testning, kan det bli bättre liksom?? sen började vi prata om hur vår varseblivning påverkas av våra erfarenheter och gener, innan det var dags att möta upp alla våra nollor, samt socionomtöntarna och förvaltartöntarna som vi skulle tävla mot. personalvetarna har vunnit både 1a 2a och 3e pris de senaste åren så det ligger mycket heder i detta. och jag kan inte säga annat än att jag är grymt imponerad och mycket stolt över åtminstone mina nollor. antagligen läser de inte detta men de förtjänar ett offentligt omnämnande. de jobbade riktigt hårt och kreativt. jag tror vi kommer vinna. tävlingarna innebär att lagen möts två och två i olika grenar typ irländsk julafton/norsk fylla/kalladetvadmanvill, eller fotbollsmatch där man springer i par med ihopbundna ben, eller att hitta på en egen sång och dans. jag har nu precis kommit hem, aptrött, lomhörd och stelfrusen. ska krypa ner under mitt duntäcke nu för imorgon är det dags för ännu mer aktiviteter.....


jag som stolt fanbärare tillsammans med fadderkollegorna rickard & pernilla



Kommentarer
Postat av: Erik

Kuligt att du tittade in på min blogg med Cissi :)
Jag använder Akrylfärg ;)

Postat av: Stina

Haha, jag minns alla turer med såna där fanor (eller banér eller vad de nu kallades), vi snodde MatNats och de snodde vårt och vi fick bjuda på rejält partaj för att få tillbaks det. Sen åkte ansvarige killen på Studs fast för förskingring, eller så var det bara en skröna..? Nollning är ganska kul, om man bara slipper overall-träsket.....

2007-09-07 @ 16:39:10
Postat av: cecilia

vi ryker inte ihop så mycket med de andra faktiskt, det enda som hände var att socionomerna kastade ägg på oss. men det är nästan för omoget för att få nämnas.

2007-09-08 @ 12:33:47
Postat av: Stina

Men, ska inte socionom vara MOTSATS till socialfall?

2007-09-09 @ 13:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback