arg

just nu är jag arg.. på kurslitteratur som väger 15 kilo, på matvaror som väger 15 kilo, på matkassar som är icke-ergonomiskt utformade, men mest är jag arg på arkitekten till mitt hus som tyckte att det är lämpligt att alla jävla dörrar ska öppnas utåt, alltså mot en själv om man kommer utifrån. man kan alltså inte öppna dörrarna med armbågen och sin kroppsvikt när man ska hem med tunga matkassar och skolböcker, utan måste ställa ner - öppna - på nåt konstigt sätt hålla upp dörren med förslagsvis ena foten - lyfta upp alla grejer igen och krångla sig in medan dörren smäller igen i ryggen på en. jag inser självklart att om dörrarna satts åt andra hållet så skulle de öppnas mot en när man kommer inifrån. men hur ofta ska man ut med en massa skit att bära på förutom när man flyttar ut??!! de människor som har som jobb att tänka till kan väl se till att göra det också??! underlätta i vardagen finns det nåt som heter...

Kommentarer
Postat av: emil

själv stör jag mig på svälten i världen. MOAHAHAHA!

2007-10-11 @ 09:44:26
Postat av: cecilia

ja men så har du en kropp som fungerar också...

2007-10-11 @ 18:54:45
Postat av: Stina

*host host* Brandsäkerhet... *host host* ;-)

2007-10-15 @ 22:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback