sjukvård

återbesök hos läkaren idag. eller nytt besök eftersom jag fick träffa en ny läkare. den förra menade ju att det inte gick att göra någon undersökning.. den här läkaren klämde och böjde lite och tyckte sig inte se några tecken på inflammation.. synd att inte den förra läkaren också märkte samma sak så att jag sluppit äta små piller som gett mig ont i magen i tre veckor. jag fick dock komma in en kvart försent och läkaren var märkbart stressad och jag kände inte att jag fick berätta allt jag ville men men.. han skickade mig på provtagning så nu ska det testas reumatologiska grejer samt njurfunktion av nån anledning... när jag hade väntat på provtagningen fick jag veta att de inte kunde ta mina prover idag eftersom de redan skickat iväg dagens sändning av prover till labbet, så mina skulle bli gamla av ligga över helgen (????) så nu måste jag TILLBAKA igen.. och sen måste jag TILLBAKA och få provsvaren.. och om de inte visar något har jag ingen aning om vad de tänker hitta på.. kassera mig antagligen. jag funderade på om jag skulle be om hemhjälp.. jag kan ju knappt laga min egen mat eller diska min disk eller gå på toa.

alltså jag vet att svensk sjukvård är den bästa i världen.. men den fungerar fanimej inte.. väntetider, löpande band-princip, väntetider, omöjligt att komma fram på telefon, väntetider.. jag menar, får de inte lära sig på läkarutbildningen att det är människor de handskas med, inte bildelar? man måste nästan vara världens främsta gnällkärring för att överhuvudtaget komma i kontakt med vården. dock har jag hört att det funkar bra när man ligger inne på sjukhus.. kanske ska åka till östra och lägga mig på en säng...

Kommentarer
Postat av: emil

jag kommer och lagar mat åt dig om du vill

2007-05-18 @ 19:50:39
Postat av: Lina

Gumman!
kan du knappt laga mat ordentligt o toa o sånt? Skulle hjälp in a heartbeat ifall vi bott i samma stad. saknar våra lååånga samtal!
Ta hand om dej!
KRAM
cement

2007-05-18 @ 20:11:48
Postat av: Stina

Vi kan bli bittra kärringar ihop, jag har väntat på att få träffa rätt sorts läkare sedan januari. (Har iofs fått träffa "fel" sort 3ggr, plus en sjukgymnast.) Tråkigt med armen, hoppas du blir bättre snart! NÄr kommer du til sthlm, har du lust med en fika eller? :-)

2007-05-20 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback