jag är bra

alltså jag är så förbannat grym. jag fick vg på externredovisningen. det där fruktansvärda, ångestframkallande helvetet som drabbade stackars mig för några veckor sen. och jag är så jävla stolt över det. jag tänker inte vara larvig och försöka förminska min insats som jag alltid gör, utan faktiskt erkänna för mig själv och alla andra att jag är bra. jag har aldrig fått tycka att något är svårt utan bara fått höra "men vad larvig du är, det är klart att du klarar det" och jag har aldrig fått vara glad när något gått bra för antingen är man mallig eller så "ja det var ju väntat". som om det inte är lika bra om det är väntat? och så måste man ju ta hänsyn till dem det inte gick lika bra för och liksom tränga undan sin egen lycka. hursomhelst tyckte jag att detta var uppriktigt svårt, jag trodde att det skulle släpa efter mig hela livet och vara orsak till att jag inte skulle kunna ta ut min examen. men jag klarade det och därför anser jag det vara på sin plats att utnämna mig själv till bäst i världen. så nu var det gjort. ikväll firar jag med tårta.

Kommentarer
Postat av: Stina - klok iaf ibland

Jag erkänner mig skyldig att vara en sån som sagt "det klarar du lätt, för du är så smart" och vill förtydliga att med det menas inte på något sätt att ditt VG var mindre värt utan enbart att du är så mycket smartare än du tror. Vilket du själv bevisat! :-)
Man får vara ohyggligt stolt över ett VG, jag vet hur länge jag levde på mitt alla-rätt-på-utvecklingspsykologi-tentan. ÄT TÅRTA OCH FORTSÄTT VARA STOLT O "MALLIG", det är en mänsklig rättighet - vad än jante säger.

2007-05-22 @ 09:16:01
Postat av: Anonym

Stort grattis till VG, starkt jobbat. Ta o njut ordentligt av tårtan nu. det är du värd:)

2007-05-22 @ 15:49:00
Postat av: cecilia

stina: nej nej jag menade inte alls att du skulle sagt det..tänkte mest på hur det var på högstadiet och gymnasiet...
tårtan var för övrigt mycket god och helt slut efter 2 dar.. :)

2007-05-23 @ 22:17:01
Postat av: Stina

Haha, jag erkänner mig skyldig ändå, för jag har ju faktiskt sagt det.... :-)
Nu blev jag grymt sugen på tårta. Jag får faktiskt äta det, enligt mig själv, för de har fått sy in brudklänningen två gånger redan. Det är ju så tråkigt att äta när man inte har några fasta tider att gå efter och man bara ska laga till sig själv. Nån som vet hur det går med såna där mat-piller? Måsta man råna en rymdfärja för att komma över dem?

2007-05-24 @ 10:19:19
Postat av: Linda

Åh jag vill fira med dig. Jag tycker du är fantastisk. Jag saknar tårta helt sjukt mycket. Kan vi äta minst en hel när jag kommer till gbg i höst?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback