passar på...

när blogg.se ändå behagar att fungera så kan lika gärna skriva ett inlägg till. det kommer handla om saker som göteborgare gör konstigt. många göteborgare säger interJUV istället för interVJU som det heter.. och många säger sitVAtion istället för sitUAtion. det är nånting med V:et som inte fungerar.. interJUV tror jag iofs att många säger men jag har mest märkt det här eftersom vi pratar om intervjuer hela tiden numer...

en annan sak, och detta är ett värre problem än i stockholm, man släpper inte överhuvudtaget av människor från spårvagnen innan man själv går på. på tunnelbanan i sthlm ställer sig de flesta som i ett U runt öppningen så att man åtminstone kommer ut genom dörrarna men inte längre. det är ju störigt nog bara det. men här ska de pressa sig på så fort dörrarna öppnas. de ser inte stressade ut eller så, det verkar snarare handla om dumhet. om jag kommer först fram till dörrarna brukar jag mycket demonstrativt ställa mig vid sidan om dörrarna, men då tränger sig jävlarna före mig. vad irriterande det är när folk inte ens fattar att man försöker läxa upp dem! jag förmodar att mitt liv skulle bli bättre om jag försökte sluta bry mig om detta, men hur ska då världen sluta?

Kommentarer
Postat av: Danne

läst dina två sista inlägg nu, o du låter bara mer gnällig.. trodde göteborgare vara glada typer, så du skulle bli smittad...men är man redan en glad typ kanske det går åt andra hållet:P

2007-03-06 @ 08:00:46
Postat av: Stina

Alla stockholmare har förbrukat sin rätt att gnälla på dialekter eftersom de kan inte skilja på "var" och "vart", plus att en massa sh-ljud dyker upp på oväntade ställen i språket: Hooonshtull, Faaaashta, resush o.s.v.

Fast för min del är det helt ok att du gnäller, skriv här o gnäll ofta för då blir det mer för mig att läsa, hahaha. :-) Keep up the good work!

2007-03-06 @ 19:55:05
Postat av: cecilia

jag är fortfarande en glad typ.. men det är min blogg! jag får gnälla hur mycket jag vill på göteborgare och på dialekter :P

Postat av: Dappe

ja det är ju det jag säger.. du är en glad typ.. men lite små gnällig har du blivit... men som du säger din blogg ditt gnäll:P

2007-03-07 @ 18:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback