kvinnligt

det här måste vara medfött.. min karl är sjuk och befinner sig 50 mil ifrån mig.. jag känner hur det liksom kliar i hela kroppen av att jag inte får ta hand om honom.. jag vill bädda ner, göra te, hyra film, köpa godis, ta tempen, passa upp på och klappa på kinden och sånt. jag tror att detta är en drift som kommer inifrån och jag känner att jag skulle må bra av att göra det. jag tror att det är nåt som kvinnor har.. ifall nån inte har fattat det så tycker jag att idén om att tjejer och killar skulle vara helt lika vid födseln är ganska larvig. jag tycker inte det är konstigt att fler kvinnor jobbar inom vården och barnomsorgen. jag tror helt enkelt att vi drivs av oss själva till att hålla på med omhändertagande. säg gärna emot mig :)

Kommentarer
Postat av: Stina Freud-Jung :-P

Jag tycker det är svinjobbigt när jocke är sjuk, då måste jag ta hand om honom... Jag gillar mer när han tar hand om mig, så jag är nog inte funtad som du. :-) Jag har däremot en stark beskyddarinstinkt och ser bl.a. alltid till att alla barn jag ser på stan har en vuxen med sig/ kring sig, så de inte kommit bort och nån kan sno med sig ungen.

Sen det här med att "ta hand om", jag tror att eftersom kvinnor använder större del än män av sina hjärnor så har kvinnfolk även mer blod i empatidelen (frontalloben you know), vilket kan visa sig genom att vi (ogillar egentligen att prata om människor som kollektiv) söker oss till pysseljobb. De med mer testosteron har annat blodflöde och beter sig annorlunda, lite mer knogsläpande liksom, moahaha...

2007-03-07 @ 22:06:49
Postat av: Stina Freud-Jung :-P

Jag tycker det är svinjobbigt när jocke är sjuk, då måste jag ta hand om honom... Jag gillar mer när han tar hand om mig, så jag är nog inte funtad som du. :-) Jag har däremot en stark beskyddarinstinkt och ser bl.a. alltid till att alla barn jag ser på stan har en vuxen med sig/ kring sig, så de inte kommit bort och nån kan sno med sig ungen.

Sen det här med att "ta hand om", jag tror att eftersom kvinnor använder större del än män av sina hjärnor så har kvinnfolk även mer blod i empatidelen (frontalloben you know), vilket kan visa sig genom att vi (ogillar egentligen att prata om människor som kollektiv) söker oss till pysseljobb. De med mer testosteron har annat blodflöde och beter sig annorlunda, lite mer knogsläpande liksom, moahaha...

2007-03-07 @ 22:06:56
Postat av: Stina

Jag tror så mycket på min teori att jag publicerar den dubbelt, haha.

2007-03-07 @ 22:07:49
Postat av: kajsa

Hej, får jag också vara med i din länklista... För gammal göthes tid ? :) Och jag måste erkänna är precis som dig när det gäller sjuka pojkvänner. Kramar

Postat av: cecilia

stina: det är klart att jag ocskå gillar att bli omhändertagen. men jag känner mig så nyttig på ett speciellt sätt när jag tar hand om nån sjuk. blodflödet låter vettigt, frontalloben kan förklara mycket :)

kajsa: såklart du får! coming right up

2007-03-08 @ 16:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback