mer simhall

idag var det två tanter som stod och skrubbade varandra i duschen, ytterligare ett exempel på sånt jag klarar mig utan i simhallen.

på dörren till bastun sitter en skylt om att badkläder är förbjudna därinne.. när man kommit in sitter det en till skylt med svar på simhallens "frequently asked questions", som bland annat förklarar man att anledningen till att man inte får ha badkläder i bastun är att det luktar illa när badklädersmaterialet blir varmt. inte så svårt att förstå eller? om man inte respekterar detta trodde jag att det var för att man inte är helt bekväm med att sitta och flasha sig själva nakna framför andra (då kan man iofs ta med en extra handduk), men vad gör folk? jo, hänger badkläderna på tork framför bastuaggregatet!!

Kommentarer
Postat av: Stina

I flera månader har jag tänkt ta mig till Eriksdalsbadet och simma lite, men det du skriver får mig att dra ut på det hela... Jag blir liksom generad åt människor som är pinsamma.

2007-08-01 @ 10:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback