crazy cat lady

på den tiden jag jobbade så var det inget konstigt att jag alltid jobbade helg och alltid var ledig nån gång mitt i veckan. nästan alla jag kände jobbade likadant.. helger och kvällar hit och dit, ibland helt oregelbundet. nu när jag sitter här alldeles ensammen, eftersom ola jobbar vardag-dagar, så visar det sig att alla jag skulle kunna umgås med också jobbar vardag-dagar. vad hände med den oregelbundenhet som brukar drabba extrajobbare? "jag jobbar på dagarna men vi kan ju göra nåt nån kväll" säger alla. på kvällen har jag nåt att göra, det är inte då jag har tråkigt...

men så hemskt är det faktiskt inte, jag kan roa mig själv ganska bra. har varit och simmat 2 ggr och varit på gymmet en gång denna vecka. tänkte åka och simma idag med men eftersom jag fått fruktansvärd träningsvärk och ont i lungorna tänkte jag att det kanske var bäst att ta det lite lugnt i början... så "tunn i musklerna" som jag är... har traskat runt på stan ett par gånger med vilket är helt okej ensam. egentligen är det nog mest idag jag har haft tråkigt. vad oväntat att detta inlägg kommer den dag jag inte gick upp ur sängen förrän kl 15.

och så ensam är jag faktiskt inte - sedan en vecka och i tre veckor till är vi 3 st individer som delar på 25 kvadrat. olas systers katt optatus är på besök och är ett rätt bra sällskap. han jobbar som tur är inte vardag-dagar utan håller sig i närheten för att inte missa nåt tillfälle att pussas eller få en klapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback