vad är haken?

jag förstår mig inte på en sak. på mitt jobb har vi just nu en kampanj där man får köpa alla pocketböcker på svenska för 39:-/styck. i vanliga fall kan man köpa 4 och betala för 3. nu när 39 kronorskampanjen är gäller inte detta och det står på all information att det inte gäller i kombination med andra erbjudanden. ett annat exempel är på mitt gamla jobb där vi en gång hade en kampanj där det var 20 % på allt. detta gällde såklart inte redan nedsatta varor vilket också stod i samband med informationen om 20 %. dock är ju alla såna upplysningar otroligt finstilta. och kunderna kommer såklart och säger "fick jag 4 för 3 nu". "nej det gäller inte nu när de kostar 39" och så blir de sura för att de inte har sett det. jag kan hålla med om att man kan tycka att det är falsk marknadsföring och att det finstilta är för finstilt. MEN. när jag ser ett erbjudande av den typen tar jag för givet att det finns en hake. det skulle ju liksom vara för bra för att vara sant om det var rabatt på rabatten liksom. det finns ALLTID en hake. jag förstår inte vad det är med folk. de skulle ju kunna ta emot en bil gratis utan att ifrågasätta det.

Kommentarer
Postat av: Stina

Man ska alltid underskatta folk, då slipper man bli besviken så ofta. :-)

2007-01-30 @ 10:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback