snålhet/vishet?

aaahhhh
hemma igen efter 1,5 veckas runtflängande. först jul på landet i finspång. där finns ingenting att göra utom att se på tv och det var riktigt skönt att bara ta det lugnt och vila upp sig. välbehövligt, det har varit en intensiv höst. sen upp till stockholm och träffa bästa vännerna och bli sjuk igen precis som när de var och hälsade på mig. de måste ha nån skum inverkan på mig. men vi hann ialla fall med en klassisk översovning med konstigt prat hela natten, och en trevlig nyårsafton. jag jobbade några dagar på mitt gamla kära (?) jobb där inte mycket hade förändrats. en whiteboard i fikarummet var typ det enda nya. trevligt med en sådan dock. igår åkte jag till pappa för ytterligare lite julfirande. snabb visit blev det och nu är jag hemma igen. men inte så länge till.. imorgon natt drar jag till norge och hälsar på ola. har upptäckt att spårvagnarna inte går på natten som jag trodde.. fick för mig att 11an gick hela natten men det var visst bara på helger.. min buss går 03.10, så nu är frågan: ska jag ta sista spårvagnen som är framme 02.15 och traska runt kring centralen/nils ericson-terminalen i ca 45 minuter (mitt i natten, kallt) eller ska jag ta en taxi, som säkert kommer kosta dryga 200 kronor. alltså lika mycket som resan till oslo. alternativ ett känns lite mer sparsamt men alternativ två känns lite smartare.... har ännu inte kollat upp om det möjligen kan finnas fler alternativ.. så vi får se. min mamma tyckte att jag jämt ska hålla på och göra mig omständig för killars skull.. det stämmer nog.. men nån gång ska det väl vara värt besväret, kanske den här gången :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tss. gör sig omständig för killar? hade du inte gjort samma sak om det vore en tjejkompis? jag skulle lugnt tagit spårvagnen. men det är ju jag:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback