mera mat

jag tycker det börjar lösa sig ganska bra med min matlagning. folk i klassen berömmer till och med mina matlådor och tycker att de ser goda ut. men något som är otroligt svårt är att komma på maträtter att laga. kött är dyrt, fisk är dyrt, grönsaker och vegetariska alternativ är också dyrt. jag vet inte vad som är billigast faktiskt. men jag tror att jag har fel utgångspunkt när jag ska laga mat. oftast har man pasta, ris, potatis eller couscous/bulgur och så vill man ha nånting till - en köttbit, en fiskpinne eller en grönsaksbiff. och jag har så svårt att hitta på nya sorters köttbitar, fiskpinnar och grönsaksbiffar. men jag börjar misstänka att man måste se bortom den traditionella matuppdelningen. jag har ju t.ex. gjort paj och lasagne som består av en helhet istället för två delar. men nu kommer jag inte på mer. jag behöver hjälp! vad ska jag äta?!

 


Kommentarer
Postat av: Stina

Kycklingspett med jordnötssås, mmmmm.... :-9

2007-01-19 @ 20:49:42
Postat av: isa

mm gott... annars är ju nudlar gott om du vill ha en till 1+1 rätt. pannkakor är ju gott och enkelt! mmm pannkakor...

2007-01-20 @ 00:21:55
Postat av: Stina

Mmm... Pannkakor..... :-9 Det finns ju att köpa färdiga numera, det kunde jag inte ens drömma om när jag var liten. Dels för att jag inte ägnade nåt större intresse åt vad som fanns i mataffären och dels växte jag upp i DDR-Sverige. Rivna morötter med apelsinbitar var lyxsallad. Det ni.

2007-01-20 @ 17:44:00
Postat av: cecilia

jag minns morötter och apelsiner.. fanns det inte nåt med vitkål och lingon också? pannkakor är ju gott men vad består det av liksom, mjölk och ägg och mjöl..? det är ju typ frukost egentligen.

2007-01-20 @ 21:07:45
Postat av: isa

äh vem bryr sig det är ju gott?

2007-01-21 @ 03:38:42
Postat av: Jen

Chili con carne/ Chili sin carne är den bra rätt om kan ätas med ris eller en till en. Annars rekomenderar jag stakt en sambo som får hitta på matätter. Prova att skriva en matsedel för veckan så kan du liksom ställa in dig på vad du ska laga så blir det inte så jobbigt. Själv ska jag laga vegetaisklasange ikväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback