jag SKA börja träna

varje nytt år bestämmer jag mig för att börja träna mer.. inte som ett nyårslöfte utan för att det passar ganska bra att sätta igång med nåt nytt efter all julstress och så. ungefär varannat år tar jag mitt beslut på någorlunda stort allvar. det här är ett sånt år. jag har varit runt på olika träningslokaler och kollat priser och pass osv. nu har jag två ställen som jag väljer mellan där det ena är 400 dyrare än det andra men de har bättre pass och gym ingår. men jag är så snål så jag stör mig på det där med priset. men när jag var på shoppingrunda idag så hittade jag ett par grymt snygga träningsbyxor för 500 som jag var tvungen att köpa. då spelade priset helt plötsligt ingen roll.. precis som om det är viktigare att vara snygg i träningslokalen än att ta sig dit överhuvudtaget. nu har jag insett hur larvig jag är och kommer därför köpa det dyrare träningskortet när jag blivit helt frisk. och så håller vi tummarna för att jag lyckas med mitt tränande.

sen skulle jag även köpa nya hörlurar till min mp3.. jag har insett att mina nuvarande snäckor faktiskt ger väldigt dåligt ljud och nu vill jag ha ett par stora som man ser ut som prinsessan leia i. de får inte kosta mer än 500. de jag prövat tycker jag har bra bas men ljudet mullrar liksom för mycket, jag vill gärna höra variationer i alla instrument. de jag har nu hör jag mest sången. så nån blandning hade varit bra. tips mottages gärna. kan tänka mig att om musikvetar-stina och basspelar-jocke slår sina kloka huvuden ihop så kanske de kan komma på nåt bra :)


Kommentarer
Postat av: MV-Stina & Basspelar-Jocke

Jocke är på hugget, han sträcker sig efter nån gammal musiktidning och letar. (Det var tydligen nåt test för ett tag sen..?) Det verkar dock som att du kanske får lägga mer än 500 pix för att få nåra riktigt bra... Vi återkommer! :-)

2007-01-11 @ 21:29:29
Postat av: Jocke genom Stina

Eftersom det är låååånga beskrivningar o betyg på lurarna i tidningen "HiFi och musik" (juninumret 2006) så tänker jag inte skriva allt här, för det orkar jag verkligen inte. Två modeller som J tipsar om är:

"Sennheiser HD435" som enligt tidningen kostar 695:-, men som J säger att du säkert kan hitta för runt 500 om du "letar runt lite". Får i ljudtest 10 poäng av 10. 6/10 på känslighet (=lättdriven, att du kan höja ordentligt om du vrider på volymknappen verkar det betyda(????) ) De fick 9/10 på prisvärdhet. De väger 160gram och har en jädrans massa sladdar, som jag inte känner till, som ingår. Se mer på sennheiser.se, 08-544 16 400

AKG K 24 P, kostar enligt tidningen 350:-, väger 80gram och har inte lika många sorters sladdar som ingår. Ljud: 8/10, KÄnslighet: 8/10, Prisvärdhet: 10/10. "SÄtter sprätt på vilken sömnig MP3-spelare som helst" Se mer: akg.se, 031-16 17 00.

Båda lurarna sitter skönt på huvudet, och du verkar få med nån påse/förvaring till dem.

Om det var nåt mer du undrade så kan du väl hojta till så sätter jag Jocke på det... :-)

2007-01-11 @ 21:42:50
Postat av: Stina

Nu fick jag syn på ett par som jah tycker var snygga, de heter AKG K27i. De kostar 695:-. Ljud: 9/10, känslighet: 9/10 och prisvärdhet 8/10. Lugnare och mer behärskat ljud än i AKG 24P, K27 har mer basauktoritet och djup, men det är tveksamt om de är värda dubbla pengarna mot K24.

Haha, det var ju ganska intressant det här med lurar, har aldrig satt mig in i det förr... :-)

2007-01-11 @ 21:46:53
Postat av: Robert

Jag har ett par koss porta pro, kostar 399:- på onoff/elgiganten och ger ett riktigt bra ljud tycker jag!

Postat av: cecilia

har testat koss, visst var ljudet bra men fortfarande inte sådär att alla instrument hörs. kan tillägga också att lurarna gärna ska vara slutna.. så att annat ljud stängs ute och mitt ljud stängs inne. de där k27i var såna men lite dyra kanske.. vad tror jocke om dessa http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/150173/details

2007-01-12 @ 21:59:16
URL: http://cinderella.blogg.se
Postat av: cecilia

det var lite billigare och inte riktigt så prinsessan leia-lika :)

2007-01-12 @ 22:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback