hemma

på resan hem satte jag mig bredvid killgängen för att slippa tjejflamset. ångrade mig lite grann då killarna hade med sig ett gäng heliumballonger när de klev på. men detta hade de andats in innan bussen ens hunnit åka iväg så det gjorde inte så mycket. ballongerna hade de förresten tagit från peppes pizza där jag och ola även åt alla hjärtans dags-middag för 600 kronor. ingen annanstans än i norge kan man äta pizza för 600. men det var mysigt iaf. annat vi gjorde under min vistelse var att spela tv-spel, dansa dansmatta och bada bastu. jag åkte inga skidor tyvärr... dels var jag ju sjuk och sen kändes det kanske inte som att man ville riskera att ägna den enda heldagen vi hade till skidbacksgräl :p

tillbaka till resan, jag slocknade när bussen slingrade sig iväg och när jag sen vaknade började pirates of the caribbean som ju är helt ok. och sen var vi typ hemma kändes det som. så det blev inget plugg den resan heller. igår sov jag ut och sen hade jag massa disk och städ och uppackning att fixa och idag har jag jobbat så nu börjar jag få lite ångest inför den stundande pedagogiktentan. jag vill verkligen inte göra den, det känns inte som att jag kan nånting. och hur ofta kommer jag behöva känna till rosseau eller dewey i mitt jobb? det är inte så motiverande. de relevanta grejerna som hur man håller utvecklingssamtal och sånt går ju inte att lära sig från en bok utan det måste man pröva sig fram till att bli bra på (learning by doing - dewey, haha). så denna tenta känns väldigt onödig faktiskt. men men. om exakt 4 dygn är det iaf över.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Titta jag har skaffat en blogg....
Och motiverad till prov är jag inte så ofta.. :)
Kramar kajsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback