bananlack

igår var jag hos tandläkaren o c h  j a g  h a d e  i n g a  h å l !! jag är helt chockad, jag brukar alltid ha hål. en gång har jag haft fyra på en gång, annars brukar jag ha ett eller två. när jag var liten hette det att jag hade dålig emalj. men nu har jag ju använt fluorskölj och fluortuggummi ett tag (fast ändå slarvat en del det senaste året). det dumma och helt störda är att det ändå kostade 617 kronor.. seriöst! 20 min i en fällbar stol liksom...  i stockholm kostade det 505 för en undersökning inklusive röntgen. jag trodde att allt var dyrare i sthlm men tydligen inte. anyway, idag skulle jag köpa såna där mellanrumsborstar till tänderna för att jag hatar tandtråd nästan mest av allt på jorden. jag köpte den allra tunnaste sorten 0.4 mm och det stod att det var viktigt att köpa rätt storlek så att den nådde ut till sidorna på båda tänderna. jag fick inte ens in den mellan mina största mellanrum! hur stora mellanrum har folk mellan sina tänder egentligen? vem använder den som är 1,2 mm??
förresten, här på västkusten får man nåt som heter bananlack på tänderna efter man har avrit hos tandläkaren. det smakar tydligen gott och man behöver inte borsta tänderna mer den dan. jag var konstig som aldrig hade hört talas om det. är det så, nån annan (som inte är från göteborg) som fått sånt?

Kommentarer
Postat av: Danne

nä, känner inte heller igen det...men å andra sidan så var det ett bra tag sen jag var hos tandläkaren...bananlack?? aldrig hört talas om det...

2007-02-08 @ 06:25:59
Postat av: Sarah

jag får bananlack på tänderna hos min tandläkare! Så det finns i Stockholm me, så nu vet du det:) Grattis till noll hål! Hoppas på samma när det är min tur att besöka världens mest ogillade yrkesman/kvinna! nix, jag gillar dom då inte!

Postat av: Stina

VA? Jag trodde ALLA ALLTID fick bananfluorlack på gaddarna efter ett besök hos tandläkaren (t.o.m. 15-årsåldern that is). Vilka nötter sätter inte på det på sina patienter liksom....? Jag tyckte det var svinäckligt, borstade bort det fortfortfort eller pillade bort det med naglarna. Usch, hoppas dagens barn (för det är väl de som får det, eller?) får uppleva andra smaker för konstlad banan-essens gör ingen glad, iaf inte mig. :-) Grattis till att vara kariesfri, skönt att det frenetiska tuggandet på fluortuggisarna gett resultat!

Din moster(?) var inne igår, shit vad ni i er släkt är lika! :-)

2007-02-09 @ 13:41:35
Postat av: cecilia

min moster?? jag har ingen moster som jag har blodsband till. faster kanske det var, hon är från småland men bor i stockholm för tillfället nu. eller? jag fick bokmärken när jag hade varit hos tandläkaren när jag var liten, inget annat! :)

2007-02-09 @ 15:13:47
URL: http://cinderella.blogg.se
Postat av: Stina

Hmmm.. Det kan har varit faster, hon sa att du var hennes "nånting-dotter", men hon var lite lik din mamma tycket jag... Gener kan tydligen hoppa hur som helst. :-)

I vilket fall så var ni lika, hon var som en äldre Cissi med annan frisyr. :-)

2007-02-09 @ 17:01:21
Postat av: Lollo

jag diskuterade just det här med en kompis och var tvungen att googla och kom in här... precis som Stina trodde jag att varenda människa väl hade fått sånt, men min kompis sa att det visste hon inte ens vad det var typ...
tjoho, roligt att jag hittade nån annan som inte visste då. :D
för övrigt smakar det inte gott, utan väldigt hemskt, de sista gångerna har jag mått illa av det. Och som Stina säger, t.o.m. 15 år? jag är 18 och får fortfarande.

2007-07-02 @ 23:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback