bloggen tar time-out

okej.. idag var jag hos läkaren med min onda arm som inte vill bli bra. han var ganska hård mot mig och gav mig starka voltarentabletter och ett totalt datorförbud under medicineringen. jag kommer tydligen inte kunna bli helt bra om jag inte vilar ordentligt. jag måste även använda en konstig handledsskena för att inte överbelasta handleden i vardagen. jag frågade vad som hade hänt om jag arbetat med datorer och då hade jag blivit helt sjukskriven. "jag kan sjukskriva dig nu också om du vill" sa läkaren som bröt på både norska och arabiska samtidigt. jag sa att jag inte har så mycket behov av att använda dator i studierna framöver så det ska nog gå bra. "okej men kom tillbaka om du får problem med lärarna så ska jag skriva en rapport" sa han då. det var ju bra.

så från och med onsdag när jag får råd att hämta ut min medicin får jag inte använda dator på tre veckor, så då kommer det tyvärr att vara dött här... jag tror att det under denna period kommer att visa sig att jag är slightly datorberoende, och jag kanske knåpar ihop ett inlägg med vänster hand ifall jag får abstinens. men jag borde inte. glöm inte bort mig!

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, så du är alltså Göteborgs svar på Elsa? ;-)

2007-04-23 @ 22:05:23
Postat av: cecilia

ja det verkar så :) fast skillnaden är att jag gärna VILL använda min handled och inte skyller på den för att slippa göra saker

2007-04-23 @ 22:47:06
Postat av: Stina

Voltaren är bra, jag fick det när jag krossat tån. Yumiee! :-)

Jag hade dött om jag fått datorförbud av doktorn. Bokstavligen, då den ju är det enda som livar upp mitt tristessliv.

2007-04-24 @ 11:53:54
Postat av: emil

men om du anvander datorn utan att anvanda musen da?

2007-05-03 @ 08:51:57
Postat av: Stina

Äh, bit ihop nu o blogga lite din tråkis! :-P

2007-05-12 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback