jobb

igår jobbade jag första dan på mitt extrajobb på wettergrens... saknar kassasystemet på göthes! allting var tvärtom här... krångligt och massa onödiga extrasteg. lärde mig hur man tar betalt med kort eller kontant men det fanns typ hundra olika rabattsystem som jag inte fattade nånting av. men det löser sig.  jag kände mig lite duktig när jag kunde förklara vad det var för skillnad på miniräknarna och hitta en bok åt en kund. det kunde jag ju inte första dan på göthes direkt (konstigt). men sen fanns det typ ingen personal där och jag blev lämnad i kassan utan nån "ringa på hjälp-knapp". man skulle tydligen ropa ut över hela butiken men ibland kom det ingen så jag fick stå där och ursäkta mig med att jag var ny och inte hade nån aning om vad jag skulle göra. men alla var förstående som tur var.

all heder åt isabelle som kämpar på med de hemska södermalmskunderna. jag vet precis vad du menar!!

"Jag tror ingen som inte jobbat längre tid i butikförstår hur mycket skit man får ta som butiskanställd. Det är som omdet är tillåtet att vara otrevlig mot nån bara för att den personen ska hjälpa en. Och om man då vägrar hjälpa den personen för att den var otrevlig, ja då "ska man inte ha ett serviceyrke". Som om beskrivingen på ordet serviceyrke betyder "Någon som ska ta hur mycket skit som helst från vem som helst utan att säga något"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback