försening - trevligt

nåja.. riktigt så enkelt var det inte. det var ju nåt snökaos i sthlm förra veckan och sviterna efter det var tydligen kvar även på torsdagkvällen. så precis när jag skulle gå hemifrån läste jag på sjs hemsida att tåget preliminärt skulle komma att avgå 18.00 istället för 16.42. men jag ringde sj som sa att det kunde gå tidigare och att jag skulle vara ute i god tid och jag hade ändå packat ihop mig så jag åkte ner till centralen och åt middag och försökte plugga lite. ungefär klockan 17 ändrades tiden till 18.20, som sedan blev 18.30 och till sist 18.35. Men så skulle de lasta på lite mat också så vi kom iväg ca 18.50. det blev ytterligare förseningar på vägen och jag var till slut framme 22.15 istället för 19.50. kunde lika gärna tagit det tåget jag hade bokat från början som inte var drabbat av nån försening och fått lika lång restid. men nu får jag åtminstone ett värdebevis av sj. mitt tåg skulle egentligen fortsatt till sundsvall men lokföraren behövde väl sova eller nåt så de som skulle vidare fick vänta på nattåget som gick 23.55.. dessa personer kunde även hämta ut en smörgås i bistro.. generöst? jag menar inte att klaga (eller är det det jag gör nu?), jag blev inte arg på nån stackars konduktör eller så som inte har nån skuld i det hela, men jag frågar mig ändå om det verkligen inte går att lösa detta på nåt bättre sätt.. det händer ju varje år..

nu har jag varit i sthlm några dar och haft extremt fullspäckat schema och jag tror att min mage tagit lite stryk. men imorgon åker jag ner till goa götet  och får dricka mitt klorvatten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback