vem vill vara parkeringsvakt?

inatt vid 2-tiden när jag skulle gå och lägga mig så stod jag och tittade ut genom köksfönstret för att himlen var så ljus och fin. då såg jag en sån där parkeringsvaktsbil komma åkande och leta efter felpakerade bilar. Då började jag tänka ungefär såhär: Stackars den människan som måste åka runt på natten och leta bilar... han måste få ganska mycket betalt för att kunna tänka sig att ha det jobbet... allt detta bara för att kontrollera att människor följer lagen som de ska.. tänk på vad många andra sätt människor inte gör som de ska och måste bli kontrollerade... tänk vad många andra som måste få betalt för att kontrollera de sakerna.. tänk vad mycket pengar man skulle spara om de här jobben inte behövde göras... varför har inte alla människor en inbyggd spärr som gör att de inte kan förmå sig att göra något de inte får? kan man inte operera in en sån på alla nyfödda? Typ så att de får aversioner för olagliga beteenden på nåt sätt. Men iofs... då kommer ju alla människor som har alla kontrollerarjobben att bli arbetslösa.. FAST å andra sidan... om man ger alla pengar man sparar in till studenter så slipper de jobba extra vid sidan om studierna... och då kan de arbetslösa kontrollerarna få deras jobb.! alltså inte rakt av men ni fattar... detta tycker jag var en bra idé.. eller vad har jag missat? förutom att den där spärren hos människan inte finns....

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller med.
Det var kul att ses igår :)

Postat av: Stina

Vad tusan, Cissi! Blogga på nu, jag vill läsa mer! Får nästan lite abstinens... :-)

2006-06-04 @ 10:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback