jag är utmanad

jag blev för ett tag sen utmanad av emil, tänkte att jag skulle genomföra utmaningen nu.

Reglerna är:

"Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande."

Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade."


1. När jag ser på ett textat tv-program så räknar jag alltid orden i textremsan. Jag räknar till fyra hela tiden sen börjar jag om.. ibland får jag spara några ord tills nästa remsa kommer upp för det måste bli fyra hela tiden. helst ska det bli fyra i fyra omgångar, alltså 16 totalt. ibland blir det inte det så då får jag använda prickar över å och ä för att hjälpa till. och ibland använder jag de fyra hörnen på tv:n för att det ska bli jämnt. numer gör jag detta utan att tänka på det, men jag förstår inte varför jag erkänner det här! 

2. När jag ska fatta någorlunda (o)viktiga beslut så måste jag tänka igenom dem väldigt länge och pröva olika utfallsalternativ och väga för och emot. Processen kan ibland ta väldigt lång tid men jag är ofta nöjd med besluten. Lite jobbigt för omgivningen ibland dock. 

3. Jättelarvigt men jag spottar tre gånger om en svart katt går över vägen. Inte för att jag tror att nåt ska hända men TÄNK OM!

4.
När jag lägger iordning mina pocketböcker på jobbet så är jag besatt av att de måste ligga i jämna högar så att det inte blir några toppar eller dalar. jag skulle kunna gå och plocka bort och fylla på hela tiden om jag fick. och när jag städar mitt skrivbord antingen hemma eller på jobbet så måste alla pappershögar och allt ligga i jämna högar och på samma nivå så att det blir kant i kant liksom. jämnt och fint ska det vara alltså :)

5. Jag gråter nästan alltid när jag blir arg.

Eftersom jag bara känner fem bloggare och en av dem är emil så utmanar jag de fyra återstående: Linda, Angelica, Erik och Cecilia.

Kommentarer
Postat av: Linda

oj vilken grej. ska fundera på vad som kan tänkas vara unikt med mig. det där med textremsorna var ju galen, hur orkar du lägga energi på det? :)

Postat av: Angelica

Hmmm, ska fundera på det. Återkommer snart :) Kramar

2006-05-13 @ 21:13:39
URL: http://www.angelicakarlssons.blogspot.com
Postat av: Angelica

Shit, det första är ju helt totalt jäkla galet...snacka om tvångstanke! :P Orka liksom. Kram

2006-05-13 @ 22:07:55
URL: http://www.angelicakarlssons.blogspot.com
Postat av: cecilia

jag är inte så störd som jag verkar.. :P jag tänker inte på att jag gör det längre och jag känner inte att det är nåt jag måste göra för att inget annat ska hända.. det bara blir så liksom.. men jag undrar lite över besattheten kring just 4..

2006-05-14 @ 16:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback