16 kronor om dagen...

jag har 226 kronor på mitt konto kvar och det är 14 dagar kvar till lön! detta har aldrig hänt tidigare.. det kan bero på att jag tyckte att jag hade mycket pengar men oj, då skulle jag visst köpa säsongskort på SL för 1700, och oj, så skulle jag betala en tandläkarräkning på 560, och oj, så kom räkningen på bostadskön. jag har ju ett sparkonto att ta ifrån så det är ju liksom ingen kris.. men såna här felbedömningar får jag inte göra nu när jag ska flytta :) förresten tror jag att det löst sig med VHS så nu ska jag nog faktiskt flytta helt säkert.. fast helt säkert vet jag ju inte förrän i slutet på juli när antagningsbeskedet kommer, och då har jag ju redan flyttat :)

Kommentarer
Postat av: Linda

oj, bostadsköräkning? vad är det för nåt. jag har typ ingen koll på hur det funkar. anmäler man sig bara på alla lägenheter som är intressanta och så hör hyresvärden av sig om de vill ha en. så verkar det iaf vara på boplats. hur fick du tag i din lägenhet?

Postat av: cecilia

alltså räkningen är för stockholms stads bostadskö.. här kostar det pengar, det gör det ingen annanstans.. men med tanke på att du msåte stå minst 5 år för att få en lägenhet så är det ju lika bra att stå :) på boplats anmäler du dig på alla intressanta och sen får du ett visningserbjudande eller inte.. ofta väljer de bara dig om lägenheten passar de specifika önskemål du angett.. om du t.ex. angett att hisingen är en stadsdel du vill bo så kommer du i princip bara få visningar där. jag fick min lägenhet genom SGS, där har de ju bara studentbostäder. jag hade lite kortare kötid än vad man egentligen brukar behöva för den lägenhetstypen men jag antar att nite så många söker lägenhet i juli. sen finns det ju sista minuten-bostäder där varje månad också. oj vad långt det blev!

2006-05-11 @ 22:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback