20 frågor, drygt..

sånt här kanske inte är jätteintressant att läsa men jag tycker det är enormt roligt att svara på frågor så...

namn: cecilia
smeknamn: cissi, om man vill
födelsedag: om 13 dagar
födelseort: Huddinge
uppvuxen i: Stockholm
bor: Stockholm
ögonfärg: blåögd är jag allt
hårfärg: brun
pluggar: inget just nu.. men i höst!
familj: komplicerad

FAVORIT...
färg: beror helt på vad det är som ska ha färgen
plats: under mitt duntäcke
land: har inte varit i nåt annat land än Sverige tillräckligt mycket för att kunna svara nåt annat än Sverige
bok: den har jag nog inte läst än, men hittills är det kapten corellis mandolin eller konsten att vara ela
spel: om det gäller sällskapsspel så är det nån frågesport, typ tp i guess
drog: hur dum fråga är inte detta?
fordon: x2000
film: grease :) shit jag måste skaffa mig en mer sofistikerad favoritfilm
djur: katt
affär: nån inredningsaffär.. ikea kanske
serie: sex and the city
CD: nån med LW, Söndermarken kanske
café: denna var svår.. det finns inte så mycket bra caféer häromkring (läs: i stockholm)
skor: mina bruna stövlar som inte tål väta
aktivitet: chipsmaraton

BRUKAR DU...
peta dig i näsan: när nöden kräver
titta på dig själv i spegeln: ja ganska ofta
gnälla: så ofta jag får chansen
skrika: det är väl inget jag direkt brukar göra.. men när jag blir arg så..
sova: så ofta jag får chansen.. fast hellre på morgonen än på kvällen
ha ångest: jag är en ganska ångestfylld person och jag lever väl ständigt med en gnutta framtidsångest och liknande.. men inget av allvarligare neurotisk karaktär nuförtiden.
skada dig själv med flit: nej
ta mediciner du inte borde ta: nej... räknas det fortfarande som medicin om man inte borde ta dem?
vilja dö: nej
drömma mardrömmar: det händer
drömma sexdrömmar: det händer oftare
ta droger: aldrig i livet
försöka vara annorlunda: nej.. jag försöker snarare vara normal
klä dig i svart: mjo det gör jag väl
gå till kyrkan: väldigt sällan
gå i skolan: inte längre/inte än
röka: aldrig i livet
ha sex: så ofta jag får chansen ;)
ljuga: jag vill svara att jag inte gör det men det händer säkert
hata folk: hmm nej
lita på folk: nej.. väldigt sällan

NÄR...
åt du senast: lite godis alldeles nyss
läste du en bok senast: jag är mitt uppe i en.. den är dålig
var du på konsert senast: 19 oktober.. Lars Winnerbäcks 30-årskalas
köpte du något senast: idag köpte jag ett läkarbesök om det räknas.. annars var det på bokrean för snart 2 veckor sen..
kysste du någon senast: hmm det var ungefär en månad sen
svor du senast: tror inte jag har svurit nåt idag än så det var väl igår kan jag tänka
sjöng du senast: sjunger för det mesta
klagade du senast: jag har just klagat på hur svårt det här formuläret är
är det sommar: när man kan ha lite kläder på sig utan att frysa
ska du sluta röka: jag har inte planerat att börja, så aldrig

VEM...
saknar du: hmm.. jag tror faktiskt inte jag saknar nån just nu..
vill du döda: får man tänka så? jag vill inte svara
rörde dig sist: min husläkare
vill du slå: många
kysste dig sist: emil
vill du kittla: jag är inte på kittelhumör
kramade du sist: mamma
vill du prata med: alla partiledarna och fråga vad de menar med det ena och det andra.
skrek du på sist: min katt som välte ut mitt vattenglas
vill du vara som: mig själv
sårade dig sist: det var nog ett tag sen så jag minns inte.. tur är väl det för den personen
vill du bli galet full med: jag vill inte bli galet full.. inte ens lite full
gjorde dig riktigt glad senast: det var nog emil som ringde massor förra veckan och frågade hur jag mådde
fick du sms från senast: björn som hoppades att jag är frisk snart
ringde dig senast: anna som tyckte att hon såg mig på pendeltåget
är vackrast på jorden: det är väl snövit va?

HAR DU...
för många vänner: nej, lagom
förföljelsemani: nej
tvångstankar: inte  så allvarliga
någon annan psykisk sjukdom: det har jag säkert
färgat håret: några gånger men nu är det som det ska
brutit några ben: nope
några piercings: hål i öronen men det räknas väl inte i piercingvärlden
egen dator: nej men jag hoppas att jag får en när jag fyller år
gjort bort dig rejält: inte vad jag kan komma på
bra självförtroende: inte nånstans
komplex: nja.. missnöjen snarare
kysst någon: ja
haft sex: ja
köpt kondomer: nej det får man ju gratis än så länge
tagit nakenbilder: jag själv har inte tagit några
sagt jag älskar dig till någon idag: nej
bjudit ut någon: nej jag är för feg
varit/är kär: ja
velat vara otrogen: nej
varit otrogen: NEJE
stulit någonting: jag hävdar nej.. en gång tog jag ”tillbaka” en leksak som jag fått för mig att en kompis tagit av mig.
lämnat landet: ja
rymt hemifrån: vem har inte det.. en gång gick jag ut i skogen för jag kände mig orättvist behandlad
tuttat eld på nåt: jag har ju bränt upp saker.. men inte ”tuttat eld på” och sprungit därifrån
gjort något olagligt: jag tror inte det.. :S

HUR...
går du: med ena foten framför den andra
svarar du i telefonen: hallå om jag vet att det är nån som känner mig, annars cecilia
fördriver du tiden: med sånt här
mycket pengar har du: ganska mycket
tjänar du pengar: jag arbetar
bäddar du sängen: hur jag bäddar sängen? Jag lägger täcken och kuddar snyggt?
ofta diskar du: inte ofta alls.. det är den tråkigaste hushållssysslan
ofta städar du: ett par gånger i månaden
många stör du dig på: oj det är många det.. oräkneliga
ofta träffar du din familj: oftast varje dag eftersom jag bor med dem
mycket äter du: jag gillar mat men äter inte några enorma mängder

TROR DU...
att du kommer bli något: ”något” blir man väl alltid men inget stort eller viktigt
på gud: nej
på rymdvarelser: nae.. jag hoppas iaf inte att de finns
att folk tycker om dig: jag vet att det finns folk som tycker om mig.. sen kanske inte alla gör det, men jag tycker inte om alla heller.
på ett liv efter detta: nej men jag hoppas
att fiskar kan tänka: jag tror ju inte att de funderar över tillvaron och framtiden.. men de är nog medvetna
att du kommer leva länge: hoppas.. jag lever ju ganska bra, ingen rök ingen sprit ingen fetma osv osv

ÄR DU...
förstående: har ingen aning faktiskt.. det är nog inte mitt främsta karaktärsdrag
öppensinnad: spontant nej.. men kanske om jag får fundera lite
arrogant: det kan jag nog vara ganska ofta.. men jag menar inget illa
osäker: ofta
intressant: hoppas jag är det i vissas ögon iaf
hungrig: ja om jag inte har ätit på ett tag
smart: det har jag alltid trott om mig själv i alla fall
barnslig: väldigt sällan
liten: i omkrets ja
lätt: till vikten ja
rolig: ibland är jag nog det
pratglad: med människor som känner mig
frågvis: ja och jag blir sur om jag inte får svar
organiserad: extremt
hälsosam: jag försöker
blyg: inte överlag men i vissa situationer
sentimental: rätt så
lättförstådd: det verkar inte så
attraktiv: man kan inte svara på frågor om sitt eget utseende
lätt uttråkad: ja fast kanske inte av sånt man brukar bli uttråkad av.. jag gillar att vara ensam och göra ingenting
ansvarsfull: mycket
vegetarian: nej
besatt: jag kan nog bli det ibland men det hör inte till vardagen
arg: ganska ofta.. typ A-personlighet
respektingivande: skulle inte tro det
ledsen: det händer
glad: oftare än ledsen
pålitlig: jajamen
laglig: mm
filosofisk: jag kan om jag vill.. jag vill oftast inte
svår: ja
positiv: realist (= negativ)
originell: nej jag försvinner i mängden
lätt att förföra: väldigt
bra på att ge komplimanger: nja inte tillräckligt
bra på att få komplimanger: jag säger ju tack men jag blir nog lite generad..

VÄLJ
katt eller hund: katt
vit eller svart: svart
varmt eller kallt: varmt
vatten eller land: rent spontant vatten men man kan ju göra lite mer saker på land.
sex eller kyssar: båda samtidigt
telefon eller internet: har ändrat det här svaret massa gånger, jag kan inte välja
musik eller tystnad: musik
bok eller film: film
leva eller dö: leva
tjejer eller killar: beror väl på vad de ska användas till


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejhopp, allt bra? e du från Huddinge??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback