trängsel och göran

haha... idag började "försöket med trängselskatter" i stockholm. till och med jag som åkte buss över gränsen och inte behövde betala något irriterade mig på att det stod "betalstation - 10 kr" vid skanstullsbron. hela denna idé är ju så totalt ogenomtänkt så det finns inte. vill man att folk ska sluta åka bil så är det inte så smart att göra att de blir mer irriterade när de kör. istället måste man få dem att vilja åka tunnelbana. och vem vill det när det alltid är förseningar? och hur ska alla bilister få plats i tunnelbanan när det redan är smockfullt på tågen? skitsmart att börja med trängselskatter när SL har typ 140 tunnelbanevagnar indragna pga av nåt tekniskt fel som de måste leta rätt på. Dessutom kostar det fortfarande hutlösa 45 kronor för en resa från förorten in till stan, så det är ju faktiskt billigare att ta bilen, trots trängselskatten.. Nej jag tror inte att detta kommer att få folk att köra mindre bil till stan, det kommer bara göra dem irriterade och bittra.  Och det kommer Persson och Billström inse och ångra den 17e september….
På tal om Göran Persson och val så vill jag bara påpeka att han i mina ögon inte är värd något som helst förtroende. Med hans politik så går psykstörda människor lösa och mördar hans egna anställda och hans regering gör ingenting när hundratals svenskar drunknar på andra sidan jorden. Sen har han inte direkt så bra ”judge of character ”.. Jag menar, vad är det för människor han utsett genom året? För att nämna några exempel.. Mona Sahlin som köper choklad för andras pengar, Jan O Karlsson som ingen minns vem han var men som var expert på osmidiga uttalanden, Laila Freivalds som först köper bostadsrätt men fast hon hävdar att det är fel och sen går på teater när väller in vatten över ett av svenskarnas främsta turistmål (som hon dessutom inte känner till), och Bosse Ringholm som aldrig kan lägga på telefonluren. Göran hävdar trots allt att han minsann fortfarande har förtroende för samtliga. Och för att inte tala om hans fru som super ner sina anställda för skattebetalarnas pengar.. herregud säger jag bara…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback