jobba extra

jag kan säga som så här att det är väldigt jobbigt att jobba extra nån gång varannan vecka. ingen bryr sig riktigt om en eftersom man på nåt sätt inte riktigt ingår i personalen.. man blir placerad i kassan och sen går alla iväg och gör sitt. sen lyckas man på nåt sätt både bli överskattad och underskattad gällande sin kompetens. t.ex. så förutsätts det att jag ska veta hur man ringer på väktare i det här köpcentret eller att dataspelen har tomma fodral ute i butiken och att själva skivan finns i kassan. samtidigt så måste man tala om för mig att när jag märker böcker så ska jag inte sätta prislappen mitt för nån text eller mitt i ansiktet på en figur. hallå? jag har jobbat med böcker i två år!! och alla tror att jag inte vet vem t.ex. terry pratchett eller anna bergenström är bara för att jag inte vet var böckerna ligger i butiken. jag känner mig som en blandning mellan en övergiven prao och einstein. det är sååå frustrerande. visst har man ett eget ansvar att kanske säga till att man skulle vilja göra nåt annat än att stå i kassan, eller att fråga om det man undrar. men vissa saker vet ju inte ens att jag borde veta, som det där med dataspelen. men jag bryr mig inte jättemycket eftersom jag är där så lite, men det vore ju trevligt med en utvecklande sysselsättning istället för bara tidsfördriv... när jag blir personalchef ska jag verkligen utarbeta ordentliga introduktionsrutiner..

förresten har jag fixat min julgran nu, den är rak, och klädd! mys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback