centraldammsugare

jag rättfärdigar min dyra hyra med att det är så hög standard med mitt boende, tvättstuga på samma våning, handdukstork, centraldammsugare, eget internetuttag, tillgång till gratis biljard och gym m.m. men då ska det väl allt också fungera??! häromdagen när jag skulle spela biljard så kom jag inte in med min dosa trots att jag hade bokat rummet. för några veckor sen var det massa ludd i dammsugarslangen så det gick inte att dammsuga och idag när jag skulle dammsuga så var det inget sug i hålet i väggen där man sätter slangen. det var liksom helt dött.. kom några luftpustar ibland på sin höjd. kvarterskontoret hade såklart stängt (för övrigt svarar de inte ens i telefon på sin telefontid) så jag valde mellan att ringa områdeskontoret som inte kan göra nåt åt saken, och SOS Alarm som vi har ett särskilt nummer till för akut katastrofhjälp. även om jag behövde dammsuga just då så ansåg jag det inte vara en katastrof så jag ringde områdeskontoret som skulle skicka ett mail till kvarterskontoret så de tar tag i det "first thing in the morning". det tvivlar jag på och det hjälpte inte mig så mycket, så jag passade på att klaga lite på att de fortfarande inte fixat min porttelefon. sen knackade jag på hos grannen och lånade hans privata traditionella "sladd i eluttaget-dammsugare". thank god för snälla grannar. väldigt skönt var det att använda en hederlig dammsugare, det var länge sen. ska nog köpa en.

är lite loj just nu. sov från 22-7 inatt och dessutom en timme mitt på dagen men är ändå fruktansvärt trött.. detta går inte ihop med icke-fungerande centraldammsugare samt en julgran som är omöjlig att montera. så om nån vill komma och fixa min snea julgran som jag inte orkar ta tag i så är jag tacksam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback