det rullar på..

igår var jag så duktig. eller det började med att jag försov mig men det visade sig inte göra så mycket. det var mitt undermedvetna som var så nervöst inför dagen som gjorde att jag inte vaknade. men till slut kom jag iväg på min jobbsökarrutt. även om jag är lite trött på bokia så började jag där för att jag väl borde ha ganska stor chans att få jobb där.. och jag fick ett väldigt positivt bemötande.. precis som på merparten av alla andra ställen jag var på. så självförtroendet stärktes för varje inlämnat cv. 24 st blev det till slut, så får vi väl se om nån hör av sig.

sen åkte jag hem och vilade och samlade på mig lite nervositet (allt hade ju försvunnit under min produktiva dag) inför den stundande pubrundan.. lite smygstart på nollningen typ. för det första är det ju lite läskigt att träffa sina klasskompisar de närmsta 4 åren för första gången, och för det andra är kanske pubrunda inte riktigt min grej kanske.... jag tvekade in i det sista om jag skulle gå eller inte men man vill ju inte missa en chans att träffa nya kompisar. och i efterhand är jag otroligt glad att jag gick.. det var ca 30 pers där, alla verkar jättetrevliga.. det var iofs bara en minoritet som jag hann prata lite mer med men det ser bra ut. och det var en riktigt kul kväll.. ingen var jobbigt full och ingen märkte nog att jag absolut inte var det så jag slapp massa förklaringar.
det var så skönt att lägga sig i sängen sen.. glad och stolt.

idag har jag hängt med emol, ätit tacopaj till frukost och spelat wow.. typiska "hänga med emol-grejer".. vi gick förbi naturkompaniet där en av hans kompisar jobbar precis när de stängde men samtidigt skulle försöka få ut en liten gråsparv som flugit in.. det var inte det lättaste direkt..  så vi fick hjälpa till.. eller jag stod mest och ojade mig över den lilla stackaren... man undrar lite över det där med djur som inte fattar var dörr- eller fönsteröppningen är.. det är ju likadant med getingar och flugor.. varför flyga åt motsatt håll? det slutade lyckligt iaf..

imorgon börjar skolan.. jag har varit ledig i åtta veckor. jag har inte köpt nån kursbok. wish me luck

Kommentarer
Postat av: Stina

Är Emol den lite dystrare varianten av Asok? Jag har räddat en fluga ur ett vattenglas idag, bara så du vet.

2006-08-31 @ 23:53:48
Postat av: Lina

STOLT över dig att du gick till sist stumpan!
Vill höra mer om det i veckan sen
Kram Kram

2006-09-04 @ 01:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback