kreativ och kulturell

Jag gillar dagar när man håller igång hela dagen utan att göra nåt tråkigt.. Började med att kliva upp ur sängen och dra på mig lite kläder och åkte direkt till yogan. Skönt var det fast instruktören är lite flummig.. För ovanlighetens skull gjorde vi idag en ställning som vi inte brukar, vilket var perfekt för då utförde jag ett uppdrag utan större ansträngning (idag igen... :)) Sen hem och äta frukost och interneta lite.. sen gjorde jag mig iordning och åkte till stan. Köpte tyg som jag ska SY ett skynke av och hänga framför min sänghylla som jag har DESIGNAT och BYGGT, så man slipper se alla handkrämer och p-piller som jag har där. tyckte att jag gjorde ett fynd.. fick en bit av ett fint tyg som var alldeles för stor mot vad jag egentligen behövde, för bara 19.50! Nu vet ju inte jag vad tyg kostar men jag tyckte det var billigt!

Sen var det ju det här med kort och pysslandet. Var tvungen att ta en sväng in på panduro och kika på vad de hade att erbjuda nyfrälsta korttillverkare.. Och det fanns ju massor! Allt man behöver! Fast det var dyrt.. stämplar för runt 60-90 kronor styck.. Men jag var väl därinne ca 40 minuter och tittade på allt och köpte till slut lite papper i olika färger, nåt särskilt designark, nåt slags nätliknande papper som man kan dekorera med, stämpelfärg och guldsnöre. Sen har jag ju en hel del att önska i typ julklapp.. Jag har ju aldrig haft nån riktig hobby men nu tror jag att det ska bli det här. Det är ju ganska bra, för det är ju alltid nån som fyller år eller så finns det nån annan anledning att göra ett kort! *glad*

Hursomhelst, vidare från Panduro till Slussen och äta med familjen på Blå Dörren ("blå dörren hade öppet och vi slog oss ner i baren, hon var hemma efter veckor runt på resor.."). Jättegod abborrfilé och det var ett jättemysigt ställe.. Trodde det var ett hak som suputer som Lars Winnerbäck hängde på :P
Sen tog vi färjan över till djurgården och gick på Mamma Mia. Platser med skymd sikt men man såg jättebra ändå. Och den var jättebra, duktiga artister, rolig handling och bra låtar. Så det var en toppenkväll och en toppendag.

Grämer mig lite över att jag inte är ledig förrän på tisdag nästa gång så jag kan pyssla med mina kort.. Men tålamod är en dygd.. när ska jag lära mig?

Kommentarer
Postat av: lasse

bilder! bilder på bokhyllan! fram med kameran människa.. och fler kort till behövande människor.

Postat av: Angelica

Oj oj oj. Det trodde jag inte om dig minsann. Har du designat och byggt en sänghylla. Wow! Det där med korttillverkningen hade jag kunnat gissa mig till var din grej, men en sänghylla! Shit.

Det är kul att pyssla, jag älskar Panduro... men som sagt, det är dyrt...

2005-10-05 @ 22:36:30
Postat av: Angelica

Å, Mamma Mia *älskar*...vill se den igen...

2005-10-05 @ 22:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback