leva i nuet

idag mötte jag min svenska- och engelskalärare från gymnasiet. hon såg väldigt pigg och glad ut och hade precis gått i förtidspension, 61 år gammal. Vi stod och pratade en ganska lång stund om livet i allmänhet, och hon tyckte det var så skönt att äntligen kunna ägna sig åt det hon ville. Hon sa saker som att  "man glömmer lätt bort att leva medan man lever.. livet är inte det som börjar efter examen eller vid pensionen eller vad som helst, utan det pågår hela tiden. det är viktigt att leva i nuet"
jag blev jätteinspirerad och kände att jag håller på och kastar bort mitt liv... går bara runt och drar och gör inget vettigt. jag vill leva i nuet! men jag vet inte hur man gör..jag lever alltid en evighet framåt... och ibland en evighet bakåt.

igår kväll lyssnade jag på "blott en dag" säkert minst 15 gånger. Lina Sandell är också rätt bra när man inte kan dränka sina sorger..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,ja heter också Cecilia,är 21 år å e fisk å är världens lataste :P

Postat av: Anonym

så sant så sant.. vilken smart lärare du hade

2005-12-19 @ 21:35:20
URL: http://killmewithlove.blogg.se
Postat av: Anonym

Du e dum för ja kan inte skriva nåt på min sida för jag vill bara skriva det som du har skrivit å då härmas jag :P

2005-12-19 @ 21:45:03
URL: http://illacilla.blogg.se
Postat av: illacilla

Bra,då får ja se om jag utnyttjar det =)

2005-12-20 @ 16:43:02
Postat av: larsemil

det är töntigt att vara 21 år och heta cecilia.

2005-12-20 @ 23:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback