svengelskan i sin bästa form

för en vecka sen hade jag tenta (i juridik/arbetsrätt men det är inte det relevanta här). innan tentorna startar så ska damerna och farbröderna som vaktar oss informera om regler vid tentaskrivning.  vid detta tillfälle meddelade en av gubbarna att man inte får ha ytterkläder och väskor vid sittplatsen, eller att man inte får ha ytterkläder och väskor vid sittplatsen. (ja det kan vara svårt att hålla reda på vad man har sagt och vad man inte har sagt). sen skulle han informera de utländska studenterna att de får läsa den lapp med regler som sitter på varje skrivbord (som alla vi andra också kunde ha läst). det lät såhär, varpå flera hundra skitnervösa tentander utbrast i skratt:
"får ju hu dont anderstand svidish ju have to look at the tejbel at the text där. RID IT!"

Kommentarer
Postat av: Stina

Kommer han att få tentavakta fler gånger tror du? :-)

Det värsta jag varit med om var i Linköping när seklet var ungt, då satt en gammal dinosaurie i ett hörn och målade på knallaprikost läppstift under alla de timmar tentan tog! Läpparna var säkert dubbelt så stora när hon var klar. Vid samma tenta knatade det in nån utbytesstudentlärare och ritade på tavlan och höll värsta talet till oss alla om hur vi skulle tänka på en viss uppgift. Synd bara att bara typ 3 av 40 skrev just den tentan som hon babblade om. Plus att hon pratade franska.

Jaja, jag blev godkänd på tentan iallafall, trots att statistik inte är min grej. :-)

2008-01-24 @ 16:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback