semestern so far

jag ber om ursäkt för min seghet men det är semester och då sitter man inte vid datorn jämt (som vanligt :)). sen sist har det som sagt blivit dalarna där jag hälsade på min vän emil och hans underbara flickvän och hennes "jag finner inte tillräckliga ord för att beskriva hans söthet"-son. jag blev lite kär. han blev glad för de fiskliknande gummigrejerna, vilket han troligtvis blivit även om jag inte valt i en halvtimme, samt för det rosa lejon "löve" han fick av mig. vi badade, spelade spel, tittade på dalarna och var på sommarland bl.a. åh vad roligt det var på sommarland, varför åker man inte på sånt oftare? det är ju kul för vuxna också, även om det syntes i 3-åringens ögon att det var aningens roligare för honom. det var så gulligt att man hade kunnat gråta... hemfärden till sthlm tillbringade jag i dvala på ett sjukt varmt tåg. det var egentligen bara hem och vända, jag drog till landet dan därpå, efter att ha återfallit i ett dåligt beteende. men men, jag får stå mitt kast och bara acceptera att förändringar tar tid. på landet vilade jag upp mig efter barnpassningen och ägnade mig åt lite hederligt kroppsarbete som att klippa gräsmattan och hacka loss grästuvor från grusgången. det livet är skönt, i några dar, sen fick jag lappsjuka och drog till sthlm igen. hade egentligen bara varit här 6 dagar under den 2,5-veckorsperiod som gått sen jag lämnade götet. men nu ska jag vara här en vecka till. idag ska jag kolla på prideparaden och vinka till pat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback