weekend i sälen

varning.. många internskämt som inte förefaller vara det minsta roliga för allmänheten tenderar att förekomma.. de har dock gjort sig förtjänta av att nämnas ändå.

resan, som nog ingen från början trodde skulle bli av, började bra med att vi stod vid fel busshållplats (tack västtrafik) tills några minuter innan bussen skulle gå. snabbt in med bagaget i bussens släpvagn och av chauffören fick vi kommentaren " är det här allt ni ska ha med?" tjejer, tacka oss för att vi visade prov på att även vi kan ha lite bagage. när vi gick på bussen var det rätt fullt så vi fick inte sitta bredvid varandra. jag frågade killen bredvid mig om han kunde byta men han såg skeptisk ut och det framgick att han gärna ville sitta vid fönstret. efter en stund upptäckte jag att killen bakom mig också satt ensam fast inte vid fönstret, och han kunde tänka sig att byta. detta visade sig vara ett väldigt lyckat beslut då han under resan bondade rejält med killen som ville sitta vid fönstret. de drack öl ihop och snackade om både det ena och det andra, och bytte sedan nummer så de kunde ses hemma i göteborg. jag tar åt mig all ära för detta.

bussen rullade på, det hela gick mycket smärtfritt fram till åmål där polisen vinkade in bussen till en rastplats. det var dags för en viktkontroll! efter mycket om och men lades små "vågar" ut vid varje däck och bussen fick rulla upp på dessa. har ingen aning om vad slutresultatet blev men vi fick åka vidare. under tiden passade en skåning på bussens nedre plan på att ringa och klaga på sin köksförsäljare, som tydligen hade orsakat att skåningen fick betala 4000 extra. en smärre summa när det gäller ett helt kök kan man tycka. han stod och skällde på bredaste skånska, helt ovetande om att hela övervåningen skrattade åt honom. något annat vi skrattade åt under viktpausen var en man som parkerat på rastplatsen för en liten paus, och som stod utanför sin bil och gjorde märkliga stretchövningar. tänk medelålders man försöker lära sig magdans.. frugan som kom ut från toaletten kunde nog inte förstå varför hela bussen pekade åt hennes håll och skrattade.

en timme försent anlände vi till hundfjället och letade upp vårt mycket trevliga rum med tv, dusch och toa, och slockande sedan ganska omgående. första skiddagens första missöde inträffade när vi hyrt skidutrustningen och jag försökte ta på mig skidorna åt fel håll, men det behöver vi inte prata mer om. något försenade träffade vi vår skidlärare hanna och började åka. hon tyckte ändå att vi åkte helt okej från början, men på tre timmar gick vi från att kunna ploga ner för gröna backar till att åka parallellt i blå. efter lunch orkade jag bara åka tre åk till, det är inte mycket att göra om man är totalt ovan vid skidåkning och dessutom har världens mest otränade ben. på kvällen somnade terese strax före 21 och jag glodde på lets dance-finalen. vilka festprissar!

andra skiddagen gick trots rejäl träningsvärk riktigt bra, vi hade bokat in tre timmar till med hanna, och på dessa gick vi från att åka parallellt i blå till att åka bra - parallellt med rätt teknik - i röd samt att ta oss ner för svart. (kan ju vara bra ifall man skulle råka hamna fel nån gång) vi provade även på offpist vilket var väldigt kul men svårt. resten av tiden gick åt till att bara åka åka åka och bli ännu bättre på allt vi lärt oss. jag svor rätt många gånger över att man inte hade sittliftar överallt (eftersom man tröttade ut benen i liften på väg upp) och över att man fick staka mellan liftarna. inga större missöden inträffade faktiskt. det största var väl när jag i ett läge av okoncentration ramlade i långa ankarliften och terese hoppade av för att jag inte skulle bli kvar ensam. vi blev liggande i en hög för att inte vara i vägen för andra i liften medan vi funderade ut hur vi skulle komma till en backe. vi fick krångla oss över alla vallar vid liften och sen åka genom skogen, men kul var det iaf! något som var lite trist var att vi hade väldigt dåligt väder, blåst, hagel och dimma hela helgen, men inte mycket att göra.

insikter:
skidåkning är kul men innebär en jäkla massa logistik.
jag behöver träna mina ben och min rumpa


såhär fint väder hade vi


och såhär snygga var vi!

Kommentarer
Postat av: stella

haha, ska du säga, det här är ju ASgammalt! finns nytt att läsa nu, men lovar att skärpa mig ;)
Puss!

Postat av: Shtina

Oj, det låter ju trevligt med skidsemester, jag som alltid sagt att jag mycket hellre åker till värmen än att jg kasar runt o får träningsvärk i backarna. (Vilket jag iofs gör, men ska nog inte förkasta snön heller...)

2008-04-10 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback