manligt

tänkte haka på gårdagens diskussion om bra och dåliga män lite... har ett lysande exempel från idag. satt och pluggade i biblioteket och kikade ut lite genom fönstret. precis utanför finns en korsning där en liten väg kommer fram till en större. på denna lilla väg kom en röd bil och svängde höger ut på den stora gatan. från hans vänster kommer en svart bil som alltså redan kör på den stora gatan och han måste tvärnita för att inte köra in i den röda bilen som körde rätt ut. nu vet inte jag ifall det är högerregeln som gäller där eller om den röda bilen hade väjningsplikt.. hursomhelst kan jag tycka att man tittar till vänster innan man svänger ut på en större väg. den svarta bilen tutar och ur den röda bilen flyger en gubbe som går fram till den svarta bilen och skriker nåt. när han går tillbaka till sin bil tutar den svarta igen och gubben från den röda visar då tydligt upp sitt långfinger. när han sedan börjat köra gasar föraren i den svarta bilen järnet och kör ut på spårvagnsspåret för att kunna göra om den röda. alltså vad är det med detta behov att hävda sig?? jag är säker på att även föraren i den svarta bilen var en man. det kankse är en förutfattad mening, men en kvinna skulle aldrig göra som han gjorde! jag hade också blivit jävligt förbannad om nån gjorde ett sånt tecken till mig, särskilt om den personen själv gjort fel, men jag skulle aldrig behöva dra upp i 90 mitt i stan för att kunna köra om. detta är ett typiskt manligt beteende och jag hatar män som är så. det är på grund av att män styr världen som det finns massa krig.

Kommentarer
Postat av: Dappe

har hört flera gånger att jag kör som en kärring, så jag kan i´nte säga att jag tilhör den där långfingerkategorin...men det är skönt att bara glida fram i sakta mak o njuta av bilköriningen än att bara bränna gummi...är man smart eller en tönt då.. det är frågan.. vad säger ni?

2007-03-07 @ 19:00:13
Postat av: cecilia

tänkte bara flika in ifall det inte framgick att jag tycker att båda gubbarna var lika larviga

2007-03-07 @ 21:21:24
Postat av: Stina

Det sjuka är ju att när nån kör försiktigt och hänsynsfullt, som Dappe här ovan, så "kör man som en kärring", på vilket sätt ska det vara en förolämpning att tillhöra den intelligenta halvan av världens befolkning?

Jag håller med dig 100%-igt Cissi, män är svin. :-)

2007-03-07 @ 22:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback