vardagsfunderingar

idag när jag gick till bussen såg jag en ekorre... varför har ekorrar så förbannat långa och tjocka svansar? Jag menar, svansen i sig är ju lika stor som resterande delar av kroppen tillsammans. Behöver de verkligen ha så? Jag antar att det har nåt med balansen att göra och för att kunna styra när de hoppar mellan träden. Men ur ren skyddsaspekt så är den ju inte så praktisk, den syns rätt väl om man säger så. Och det ser ganska dumt ut.

en annan grej jag tänkte på, varför är det så allmänt accepterat att slänga cigarettfimpar på marken? det skräpar ju ner jättemycket.. man ser jämt folk som står och röker och sen helt utan betänkligheter slänger fimpen där de råkar befinna sig för tillfället. sånt ser man absolut inte lika ofta med andra former av skräp. varför just fimpar? varför är det ingen som kollar snett? jag fattar inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback