snaaaark

varning - om man skriver i sitt CV att man har körkort så kan man bli tvingad att köra bil i jobbet sedan.. man kan ju inte gärna vägra, varför skulle man tagit med körkortet som merit om man ändå inte vill köra liksom? jag är rädd för göteborgs stadstrafik med spår överallt men idag var jag tvungen att köra där i alla fall, för första gången. det gick såklart bra.. jag är fånig.

idag skulle vi gått på after work med worket men det blev inställt pga att flera hade fått förhinder. det kändes på ett sätt skönt med tanke på att jag aldrig hinner plugga och verkligen aldrig hinner få ett andrum. men samtidigt så har jag inte umgåtts med en enda människa utanför skolan på två veckor och börjar känna mig lite smått tråkig och isolerad. den här helgens planer är att sova ut ordentligt och plugga den vakna tiden... sen jag började kombinationen heltidsstudier och halvtidsjobb har jag även fått en del dåliga vanor. går upp 6.00-6.30 varje dag eftersom jag antingen jobbar el har skola varje dag.. är trött som en liten kattunge varje eftermiddag när jag kommer hem och ska plugga, så då sover jag en stund.. när jag sedan ska gå och lägga mig i tid för att orka upp 6 nästa dag igen så är jag inte trött > somnar sent > är död nästa dag när jag vaknar > däckar på eftermiddagen igen >somnar sent igen...

min spårvagnshållplats är nyligen ombyggd så man kan gå över spåret för att komma till den sida man ska åka från. detta gör att man sparar ett par minuters gångväg och t.o.m. kan ta sig från mig till hållplatsen på en minut om man springer snabbt. det här har jag börjat göra varje morgon, springa alltså, eftersom jag aldrig lyckas komma ur sängen i tid. spelar ingen roll hur mycket jag stressar på morgonen, jag är alltid tvungen att springa.

och för att inte tala om att inte orka laga mat.....

kan ingen proppa i mig lite antioxidanter och ta mig med på nåt kul?

Kommentarer
Postat av: mari

jojoj, det dar verkar inte alls bra. Du later redan som jag gjorde i varas om du minns. Paste halsar att sma kattungar sallan ar trotta!

Postat av: C

hahaha.. paste alltså.. vilken filur. jag vill även göra ett tillägg till inlägget och säga att efter att jag skrev det så däckade jag såklart och sov i TRE TIMMAR!!!

2008-09-12 @ 18:45:59
Postat av: stella

baby. låter som om du borde komma till mig i Borre och bli nyttighetsmat-gödd och i proppad lite hembakt bröd och fika och vila, kanske plugga lite (brukar ju iaf lätta samvetet lite) och göra nåt kul. hm. bio? bara hänga? se borre-hålan. (som iofs är väldigt mysig)



anytime, baby, anytime.



Pussar!

2008-09-13 @ 11:46:40
Postat av: Karin

Går du upp sex!? Varje dag?! Hade fått för mig att du var den morgontrötta typen. Måste du det? Nu får jag dåligt samvete.

2008-09-13 @ 21:06:59
Postat av: C

6 när jag ska till skolan, eftersom nån morgonpigg typ bestämt sig för att vi ska börja 8, och 6.30 när jag jobbar.. jag ÄR den morgontrötta typen.. det är därför jag är tröttare än en kattunge

2008-09-14 @ 00:19:03
Postat av: Karin

Ondskefulla schemaläggare i göteborg alltså...

2008-09-14 @ 22:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback