simbeteende enligt mig

känns som jag ständigt har nåt att säga om simhallar.. men när jag delar bassäng med andra människor så är det något i mitt bakhuvud som säger till mig att jag inte kan bete mig som om jag vore ensam där. innan jag simmar om någon så kollar jag bakåt så att ingen extra snabb redan är på väg att simma om mig, och när jag vänder kollar jag att ingen är bredvid mig så att vi krockar. och om jag märker att någon snabbare är bakom mig håller jag extra mycket till höger eller stannar till vid vändningarna så att de kan få simma före. men det verkar inte vara nån annan jävel som agerar på det här sättet. en del långsamma typer simmar precis i mitten så att det inte går att simma om på någon sida, en del skitsnabba kör på som om de vore ensamma och kan simma om i en tredjefil trots att två redan simmar om i bägge riktningar = krock. en del simmar två i bredd hela tiden och pratar viktproblem, en del dyker i från kanten precis när man själv ska börja på en ny längd, och inga långsamma kan nånsin stanna till och låta någon simma före. nej alla kör sitt race och skiter i alla andra. min undran är om det är jag som är jävligt hänsynsfull eller om alla andra är jävligt egoistiska. en sak är iaf säker, ingen av de andra kan ha körkort.

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha, jag har inte körkort (och simmar sällan, men det ska det bli ändring på imorgon!) och jag fungerar precis som du när det gäller folk omkring. Min slutsats kring detta har varit att DET HAR MAN INGET FÖR. Så: sluta med det. För din egen skull.

(Jag väjer numera aldrig när jag möter "någon" på väg in på lagret, moahahaha...)

2008-03-09 @ 14:35:10
Postat av: C

känns ju inte som att folk kommer skärpa sig bara för att jag blir likadan.. men det lär de väl inte göra ändå, så det kanske kan vara värt det för att slippa irritera sig! är du typ utomlands eller nåt sånt??

2008-03-09 @ 23:46:07
Postat av: Stina

Äh, kör ett par chicken-race i bassängen och visa vem som bestämmer! :-)

Nja, nu är jag inte utomlands längre, men jag o jocke firade hans födelsedag med att åka ålandskryssning i lördags. Jag var därmed utomlands i flera timmar, fantastiskt spännande!

2008-03-10 @ 19:24:43
Postat av: Linda

det finns symaskinskörkort, bilkörkort och golfkort men det finns inget för simmare, det är galet. En gång bloggade jag om att det borde finnas körkort för att få skaffa barn eller djur. det vore något!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback